Шарл Льоклер бе наистина вбесен в края на Гран при на Лас Вегас и даде воля на разочарованието си от надпреварата по радиото, когато рейс инженерът му Брайън Бози го помоли да събира гума след финала. Пилотът на Ферари от Монако избухна в тирада от ругатни по повод ситуации от състезанието със съотборника му Карлос Сайнц. Испанският състезател завърши трети, а Льоклер бе четвърти в надпреварата по улиците на Лас Вегас.
„Шарл, свърши си работата… Добре, благодаря“, обади се Бози по радиото.
„Аха. Да, аха. Да, свърших си работата, но… да съм мил ме прецаква през цялото ш****о време“, избухна Льоклер. „През цялото ш****о време. Дори не мил, а уважението ми. Знам, че трябва…“
„Шарл.“
„…да млъкна, но в един момент винаги се случва едно и също. О, по дяволите!“
„Добре. Но ти при всички случаи направи това, което беше правилно за отбора“, каза накрая Бози, докато и Фредерик Васьор опитваше да спре пилота, тъй като радиото може да се излъчи в ефир.
Последваха още няколко псувни при следващото напомняне за събиране на гума и накрая извинение към инженера.
Избухването на Льоклер след финала бе последното от серия диалози. Сред тях бе и този, когато Шарл на два пъти получи съобщение, че на Сайнц е било казано да не го изпреварва или притиска. Почти веднага след това Карлос задмина съотборника си.
„Може би трябва да опитате на испански“, бе саркастичната реакция на Льоклер.
След състезанието Льоклер положи усилия да не продължава разправията, но изтърва няколко реплики. Той каза, че оттук нататък ще се съсредоточи върху себе си.
„Само малко съм разочарован. Всичко е наред. При всеки такъв случай има неща, които не са общоизвестни и няма нужда да навлизам в повече детайли относно всичко дискутирано. Затова и няма да навлизам в подробности. Разочароващо е от гледна точка на шампионата при пилотите. За отбора нищо не се променя. Мисля, че аз свърших моята работа в първия стинт, когато напълно си съсипах гумите. Не исках да се боря и затова пуснах Карлос. Останалото ще го обсъдим в екипа. Не искам да навлизам в детайли“, бе първоначалната реакция на Льоклер.
При повторение на въпроса дали отборът отдава предпочитание на единия от пилотите си Шарл добави, че не става дума за това, а за уважение към инструкции на пистата.
„Казах твърде много. Не искам да споделям каквито и да са подробности. Просто е разочароващо като се получи така. За мен е разочароващо, но разбирам, а не всеки може да разбере. Аз се боря с [Ландо] Норис в пилотския шампионат и вече знам, че мога да разчитам само на себе си. Отсега нататък ще се съсредоточа върху себе си и ще се постарая да извлека максимума от всичко“, каза Льоклер
Сайнц от своя страна посочи, че не е доволен от начина, по който отборът на Ферари подреди нещата на пистата.
„Мисля, че той (Льоклер – б.р.) износи медиума си и аз минах пред него преди питстопа. След това аз натиснах прекалено моя хард и той бързо ме настигна. Очаквах, че това ще е сложна ситуация, защото Люис [Хамилтън] беше точно зад Шарл в този момент. А аз очаквах отборът да ми каже да пропусна Шарл, защото той бе по-бърз в онзи момент. Помолих тима два-три пъти да ме вкарат в бокса, да се махна от пътя и да сложа нов хард, за да не губя прекалено много време, едновременно пускайки Шарл и борейки се с Люис. Поради някаква причина не го направихме и накрая трябваше да пусна Шарл обиколка по-късно от планираното. Това ми коства много време. И докато стигна до бокса, вече съвсем не спряхме“, бе обяснението на Сайнц.
„Предполагам, че не е доволен, но и аз не съм щастлив от начина, по който бяха подредени нещата в онзи момент. Според мен никой в отбора не е щастлив от ситуацията, защото очаквахме повече. Поне се качих на подиума. Но същевременно не мисля, че можехме да постигнем много повече от трето и четвърто място“, допълни Сайнц.
View this post on Instagram