Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер: Все още имаме да извървим дълъг път, преди да достигнем темпото...

Льоклер: Все още имаме да извървим дълъг път, преди да достигнем темпото на Ред Бул

1233
0
Шарл Льоклер, Ферари
Шарл Льоклер, снимка Ферари

Шарл Льоклер анализира представянето на Ферари през сезон 2023 в F1. 26-годишният състезател бе доволен от напредъка, който Скудерията постигна през втората половина на кампанията. Льоклер обаче предупреди, че „все още предстои дълъг път, преди да бъде достигнато темпото на Ред Бул в състезателни условия.“

Ферари влезе в сезон 2023 с големи очаквания. Италианският отбор се надяваше да надгради обещаващата си кампания през 2022 г. и да се бори за световното първенство.

За съжаление, прогресът на Ферари бе сериозно възпрепятстван от непредсказуемия характер на SF-23. Болидът на Скудерията бе доста труден за управление, особено в състезателни условия. Основните проблеми на колата бяха свързани с представянето по време на надпреварите, както и сериозното износване на гумите. Освен това, „Черните кончета“ допуснаха и няколко стратегически грешки, които костваха загуба на ценни точки

Ферари постигна известен напредък във втората половина на сезона. Скудерията дори триумфира в Гран при на Сингапур и прекъсна серията на Ред Бул.

Победата в Марина Бей бе дело не на Льоклер, а на Карлос Сайнц. Испанецът потегли от полпозишън и приложи интересна тактика, която в крайна сметка му донесе този толкова важен успех.

Същевременно Льоклер не спечели състезание през изминалата кампания. Състезателят от Монако все пак се намираше в доста силна форма в заключителната фаза на сезона. Льоклер си осигури пет поредни старта от първа редица и се качи три пъти на подиума. Той дори бе близо до това да спечели старта в Лас Вегас. За нещастие, внезапна поява на кола за сигурност лиши монегаска от възможността да се пребори с Макс Верстапен.

Добрите резултати позволиха на Льоклер да прескочи съотборника си Карлос Сайнц. Разликата между двамата бе 6 точки в полза на звездата от Монако. Силното представяне на Льоклер помогна на Ферари да се опита да заеме второто място при конструкторите. За нещастие, проблемите на Сайнц не позволиха на Скудерията да се пребори с Мерцедес.

„Не беше никак лесно. Мисля, че сезонът ми се състоеше от две части- преди и след Япония“, сподели Льоклер. „От Япония насам се чувствам много по-спокоен с автомобила. Работихме върху постоянството на колата в различни условия, което помогна много на стила ми на каране. Доста ми харесва да имам презавиващ автомобил и силна предница. Това беше нещо, което ми липсваше в първата част на сезона.“

Льоклер завърши сезона си на второ място. Това се дължи отчасти на доброто управление на гумите и отличната стратегия

„Очакваше се да се борим най-вече с прегряването. Обикновено това е една от слабите ни страни. Но в последния старт се справихме доста добре с това нещо“, обясни пилотът на Ферари. Според него, силният завършек на сезона му дава повече увереност за следващата година.

„От една страна е добре да завършиш сезона по този начин. Това ми дава увереност за следващата година. Тогава се надявам да знаем повече къде трябва да настроим автомобила си и къде трябва да се направи по-сериозни развитие.“

„Все още имаме да извървим дълъг път, преди да достигнем темпото на Ред Бул. Това важи особено по отношение на състезателното темпо. Всички в отбора сме наясно, че има още много работа за вършене през зимата“, обясни Льоклер.

„Сезонът ни бе изпълнен с редица възходи и падения. Имахме състезания, в които определено бяхме вторият най-бърз автомобил. Имахме и състезания, в които може би сме били четвъртия или петия най-бърз автомобил, така че нещата са горе-долу така. Вярвам, че от Япония насам, когато внесохме ъпгрейд в автомобила, той тръгна в правилната посока, особено за моя стил на каране“, заключи състезателят на Скудерия Ферари.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Charles Leclerc (@charles_leclerc)