Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Лорънс Строл преговарял с Верстапен да отиде в Астън Мартин от 2026...

Лорънс Строл преговарял с Верстапен да отиде в Астън Мартин от 2026 г.?

4157
0
Ейдриан Нюи, Макс Верстапен
Ейдриан Нюи и Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Лорънс Строл няма намерение да спре развитието на отбора на Астън Мартин с привличането на Ейдриан Нюи и води преговори с Макс Верстапен да се присъедини към тима от Силвърстоун от 2026 г. Информацията е на италианското списание „Аутоспринт“. В материала там, както и в други италиански медии през последните дни отново се появиха твърденията, че Нюи няма да отиде във Ферари. Повтаря се това, че Строл щял да плати на английския конструктор 100 милиона евро за период от четири години.

Новината в случая е, че Лорънс Строл искал да привлече и Верстапен

Изданието твърди, че канадският милиардер се опитва да направи нещо като Ферари през 1995 г. Тогава Скудерията привлича целия топ мениджмънт на Бенетон плюс Михаел Шумахер. В настоящия случай специалистите се събират от различни екипи, но все пак за Верстапен било помислено внимателно. Ако се съгласял с условията, той би работил в Силвърстоун отново с Нюи, евентуално с Дан Фелоус (бивш кадър на Ред Бул) и Хонда. В публикацията се твърди също така, че вратата в Мерцедес остава отворена за Верстапен.

При това положение възниква въпросът докога Фернандо Алонсо ще кара в Астън Мартин. Предположението гласи, че Лорънс Строл „може нежно да го пренасочи към програмата в WEC с хиперкара Valkyrie“.

Според публикацията Нюи пък лично е одобрил наемането на Енрико Кардиле в Астън Мартин

Доскорошният технически шеф на Ферари, отговарящ за шаситата в Маранело, напусна Скудерията с незабавен ефект в началото на юли. Твърди се също така, че още при първите слухове за евентуално присъединяване на Нюи към Ферари, които датират отпреди месеци, Кардиле декларирал, че е готов да помага на англичанина. В материала се разказва, че Лорънс Строл „ухажвал“ италианския инженер в продължение на месеци. Финалът бил вечеря в Милано, „където консумацията на минерална вода не е имала голямо влияние върху сметката.“ Понастоящем адвокатите на Астън Мартин и Ферари водели ожесточени преговори относно дължината на т.нар. gardening leave на Кардиле.

Същевременно имало съмнение относно съдбата на Дан Фелоус. Аеродинамикът оглави техническия департамент на Астън Мартин, идвайки от Ред Бул. В Милтън Кийнс той в продължение на повече от десетилетие и половина бе дясна ръка на Нюи. Изданието твърди, че Фелоус и Нюи не са говорили от 2021 г. насам и не било ясно дали ще съумеят отново да работят заедно.

Въпросът за бъдещето на Ейдриан Нюи се обсъжда от момента, когато бе обявено напускането му от Ред Бул на 1 май. Последната размяна на реплики по този въпрос бе между Дейвид Култард и Еди Джордан в подкаста, който двамата правят заедно.

„Представяме ли си, че скоростта на Астън Мартин изведнъж ще се подобри с половин секунда, когато най-накрая обявиш, че той отива там – само заради новината?“, попита Култард

Джордан, който се оказа мениджър на Нюи, каза, че това си е изказване на бившия F1 пилот.

„Ами той няма да ходи във Ферари“, продължи Култард.

„Защо твърдиш така? Нищо конкретно няма“, каза Джордан.

Според непотвърдена информация от Ферари не са искали да участват в наддаване за Нюи с Астън Мартин и Макларън.

До момента единствената реакция от страна на Астън Мартин гласи:

„Астън Мартин е много привлекателен проект с визията на Лорънс Строл, чисто новият, модерен технологичен кампус и вълнуващите партньорства с Арамко и Хонда. Много хора с висок статут от всякакви сфери са свързвани с отбора, но нямаме какво да обявим.“