Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Лотус е с темпо, равно на това на Торо Росо, смята техническият...

Лотус е с темпо, равно на това на Торо Росо, смята техническият шеф на тима

86
0
Ромейн Грожан

Лотус е с темпо, равно на това на Торо Росо в момента, смята техническият директор на тима от Енстън Ник Честър.

Екипът напредва сериозно с развитието на болида си Е22 и очаква по-добро представяне в Гран при на Китай в сравнение с надпреварата в Бахрейн, допълни той.

Е22 има огромен потенциал, който постепенно отключваме. Сега разликата между нас и Уилямс и Макларън в състезание е половин секунда (на обиколка), докато на Сепанг бе над секунда. В Бахрейн все още не бяхме достатъчно бързи. Трябва да подобрим още малко представянето – не твърде много – преди да започнем да се борим редовно за точки. Но ситуацията е много окуражаваща, като се има предвид откъде тръгнахме. В момента сме горе-долу на едно ниво с Торо Росо като темпо – обясни Честър.

Представянето в квалификации не е същото като това в състезания, но Честър е убеден, че Лотус са наясно как могат да го подобрят:

Смятам, че имаме много да учим за Е22. Трупаме знания с всяко излизане на колата на писта, с всяка измината обиколка. Имаме новости в аеродинамиката, които ще е интересна да изпробваме в Китай. Надяваме се и на малко по-добро представяне от задвижващата система. Заради проблемите с нея (на изпитанията в Бахрейн) се наложи да променим програмата си за Китай. Ще се постараем да извлечем максимума от петъчните тренировки за тестове на нови части (включващи еволюция на носа), но вече всички ключови нови компоненти и развитие са отложени за Барселона.

Ромейн Грожан призна, че Шанхай не е сред любимите му дестинации в календара:

Там обаче ще отбележа 28-ия си рожден ден (французинът е роден на 17 април – б.а.), така че да направим пребиваването си забележително! Не винаги е лесно да се намерят оптималните настройки, а и може да стане доста студено. Никога не знаеш какво да очакваш, освен чудовищно задръстване на път за пистата! За нас най-важно ще е да натрупаме повече време на писта, за да сме максимално подготвени за реални старт на нашия сезон – в Барселона другия месец. Имаме много работа по колата и определено ни е нужно по-силно представяне на задвижващата система. Проблеми с нея не ни позволиха да направим достатъчно обиколки на теста в Бахрейн. Свършихме нещо по аеродинамиката, но бе прекалено малко спрямо планираната програма. Добре, че поне в състезанията поведението на болидите е по-добро, но определено щеше да е по-добре да има повече тестове, за да наваксаме по-бързо.

Грожан обясни още, че карането наистина е по-различно тази година в сравнение с предишния сезон. По-бавно обаче не означава по-лесно, уточни той.

Съотборникът му Пастор Малдонадо направи пълна състезателна дистанция едва в Бахрейн (третия старт от календара) и няма търпение да продължи да върви напред в Шанхай:

Конфигурацията може да е известно изпитание за нас, тъй като в момента скоростта ни на прави не е достатъчно висока. Трябва да видим как да печелим повече в завоите. Е22 се подобрява, издръжливостта в надпревара бе първата стъпка от процеса. Сега трябва да се съсредоточим върху представянето. Целта ще е да спечелим точки и според мен е възможно да се запише напредък, особено в квалификациите.

Малдонадо каза също така, че е поддържал връзка с Естебан Гутиерес (Заубер) след катастрофата помежду им в последното състезание:

Смятам, че беше неразбирателство от двете страни. Той излезе от траекторията на влизане в завоя, аз тръгнах по обичайната крива. Каза, че не ме е видял, а аз не очаквах от него да завие така.