Тимът на Лотус има потенциал да печели победи тази година във Формула 1, заяви Ромейн Грожан преди началото на първия състезателен уикенд за 2014 г. в Австралия.
Отборът от Енстън пропусна първия зимен тест на пистата Херес, след това имаше проблеми със задвижващата си система Рено. Френският пилот обаче е убеден, че концепцията на Е22 е печеливша, макар да има изоставане спрямо съперниците. От тима предупредиха, че първите няколко старта този сезон вероятно ще са по-трудни за тях.
– Понастоящем сме далеч от добра позиция, но това не означава, че не работим упорито и че не вярваме в способността си да печелим надпревари. Трудно е да се каже. На хартия да, колата има потенциал. Но досега така и не съм я карал както трябва на писта. Зимата беше ужасна за нас. Рено си имаха техните проблеми, ние – нашите. Научихме някои неща от малкото обиколки, които все пак успяхме да направим. И ако всички ни се напасне, ще е сериозна стъпка напред. Сигурен съм, че Рено подобряват софтуера и там нещата също ще напреднат. Но автомобилът е добър – коментира Грожан на Албърт парк.
Той призна, че предпочита да води 20 обиколки и след това да се счупи, отколкото да финишира, но да е с 4 секунди по-бавен от колите в челото:
– Ситуацията не е идеална, когато ти се налага да учиш дори по време на състезанието. Но положението е такова, каквото е. Нищо не можем да направим, освен да се справяме с всичко едно по едно и да отмятаме колкото се може повече задачи.
Същевременно съотборникът му Пастор Малдонадо отново заяви, че не съжалява за напускането си от Уилямс. Той отбеляза, че предишният му тим със сигурност има добра кола, но според него по-голямата разлика в представянето се дължи на задвижващата система.
– Аз обаче също съм в чудесен тим. Отборът е прекрасен, те също са печелили в миналото. Не съжалявам за нищо, имам работа пред себе си. Трябва да опозная по-добре екипа, сега е твърде рано да коментирам. Но миналото наистина сочи, че Лотус са страхотен отбор, разполагат с хубава фабрика, чудесни съоръжения, така че защо не и добър болид? Преди съм имал и добри, и лоши изживявания – нормално е дните да не са еднакви и това важи както за пилота, така и за екипа. Аз съм човек, а не робот като вас медиите. В Бахрейн например изкарах четири лоши дни, но сега съм оптимист и гледам напред, като заедно с това продължавам упорито да се трудя с тима си – добави венецуелецът.