Начало Избрани Лоусън с първи коментар след загубата на мястото в Ред Бул

Лоусън с първи коментар след загубата на мястото в Ред Бул

Лиам Лоусън
снимка, Ред Бул Контент Пуул

Лиам Лоусън направи първи коментар, след като загуби мястото си в Ред Бул. Новозеландецът публикува пост в страницата си в Инстаграм, в който обяснява, че да кара за тима е от Милтън Кийнс е била негова детска мечта. Лоусън също така благодари на Рейсинг Булс за „топлото посрещане“ и няма търпение отново да работи с екипа от Фаенца.

Лоусън записа 11 участия през последните два сезона с Алфа Таури/Рейсинг Булс. Това се оказа достатъчно, за да получи място в Ред Бул за тази година. Тимът от Милтън Кийнс се раздели със Серхио Перес няколко дни след Гран при на Абу Даби и избра Лоусън за негов заместник. Решението беше донякъде странно, имайки предвид не толкова големия опит на 23-годишния пилот

Очакванията към Лоусън бяха изключително големи. За нещастие, той така и не успя да ги оправдае. Още е в първия си рейс уикенд с Ред Бул той отпадна в Q1 и потегли от дъното на колоната. После той катастрофира в Гран при на Австралия, след като караше със сликове на мокрото и хлъзгаво трасе.

Проблемите на Лоусън продължиха и в Китай. Пилотът от Нова Зеландия отново отпадна в първия сегмент от същинската квалификация. В състезанието той отново натрупа сериозно изоставане и финишира извън зоната на точките.

Слабото представяне в Австралия и Китай накара Ред Бул да обмисли да смени Лоусън с Юки Цунода. Вчера тимът от Милтън Кийнс официално размени местата на двамата пилоти. Така японецът най-накрая получи дългоочакваното повишение, докато неговият колега се върна в тима, с който започна кариерата си.

Кристиан Хорнер посочи мотивите за това решение на Ред Бул. Същевременно Хелмут Марко призна, че повишението на Лоусън е било „грешка“. Самият пилот пък коментира случилото се чрез пост в Инстаграм.

„Да бъда пилот на [Ред Бул Рейсинг] е моя мечта още от дете, за това съм работил през целия си живот. Трудно е, но съм благодарен за всичко, което ме доведе дотук. На всеки от вас, който ме подкрепи- благодаря за подкрепата, тя означава много.“

„Благодаря на [Рейсинг Булс] за топлото посрещане. Развълнуван съм и съм готов да започна работа на едно от любимите ми места [в Япония]“, добави пилотът на Рейсинг Булс.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Liam Lawson (@liamlawson30)

Говори се, че Макс Верстапен е бил против смяна на Лоусън. Нидерландецът дори хареса пост на Гиедо ван дер Гарде в Инстаграм, който нарече това решение на Ред Бул „тормоз“ и „паническо решение“. Бащата на Макс Йос Верстапен също се изказа в подкрепа на новозеландския пилот.

„Наистина се надявам да отиде и да свърши страхотна работа. Той заслужава да бъде във Формула 1“, написа Йос като коментар на публикацията на Рейсинг Булс относно завръщането на Лоусън в екипа.

Постът на Ван дер Гарде беше хареса и от Нико Хюлкенберг и Оскар Пиастри. Австралиецът обаче махна харесването малко по-късно. Жан-Ерик Верн също хареса поста на своя нидерландски колега. Французинът също беше част от академията на Ред Бул и кара за Торо Росо от 2012 до 2014-та, преди да загуби мястото си в италианския тим за сметка на Верстапен. След като не намери друго титулярно място в спорта, Верн се насочи към Формула Е и състезанията за издръжливост

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Giedo van der Garde (@gvandergarde)

Междувременно Ралф Шумахер направи интересен коментар за второто място в Ред Бул. Германецът вярва, че Кристиан Хорнер е искал Франко Колапинто за съотборник на Верстапен, а не Лоусън или Цунода.

„Ако не разполагаха с Макс Верстапен, който по някакъв начин спасява ситуацията, всъщност не знаеш технически накъде отива колата. Всички инженери изглеждат малко несигурни. След това се появява д-р Марко. Той очевидно искаше да вземе двама пилоти от собствения си отбор, а именно Лоусън или Цунода. Кристиан Хорнер не мисли много за нито един от тях. Той искаше аржентинеца Колапинто, който се простреля в крака, когато направи тези три катастрофи“, каза Шумахер в подкаста Backstage Boxengasse.

„Тогава, разбира се, Хорнер изпусна контрола вътре отбора, тъй като д-р Марко просто беше просто по-силен, а сега всичко отново се обръща“, добави бившият пилот на Уилямс и Тойота.