Начало Рали Микелсен се справя чудесно с напрежението и очакванията, сподели рейс инженерът му

Микелсен се справя чудесно с напрежението и очакванията, сподели рейс инженерът му

44
0

Ричард Браун е рейс инженер на пилота на Фолксваген Андреас Микелсен. Той отговори на няколко въпроса от пресофиса на тима, свързани с пилота и предстоящия втори кръг от световния рали шампионат в Швеция.

– Рали Швеция е смятано за кръга от световния шампионат, в който Андреас има най-голям шанс да спечели първа победа. Как се подготвихте за тази голяма възможност?

– Сигурен съм, че много хора смятат, че това рали може да е наистина голямо състезание за Андреас и Ола (Флоен – навигаторът на Микелсен). Преди всичко обаче не бива да забравяме, че третото му място в Монте Карло означава, че той ще е трети в стартовия ред. Като се има предвид падналото през последните седмици количество сняг във Вармланд, то тръгващите след него вероятно ще имат по-голямо предимство. Надпреварата ще е всичко друго, но не и лесна. Що се отнася до подготовката, то всъщност не сме вършили нищо по-различно от обичайните си приготовления. Веднага след Монте Карло започнахме да дискутираме първоначални варианти на настройки за теста преди Швеция. Освен това изгледахме и обсъдихме подробно миналогогодишното състезание в Швеция.

– Какво прави Микелсен толкова силен в този конкретен старт от инженерна гледна точка?

– Той е родом от Норвегия и карането на лед и сняг е напълно естествено за него. Излезе ли на такъв тип настилка с WRC автомобил, Андреас е бърз от самото начало. В същото време обаче той подобри представянето си на всякакъв тип трасета. Миналата година взе пет подиума и се защитаваше чудесно срещу Себастиен Ожие, Яри-Мати Латвала и останалите си съперници. Три от класиранията му на почетната стълбичка бяха втори места – по едно на чакъл, сняг/лед и асфалт. Бърз е на всякаква настилка.

– Неговите лични очаквания, както и тези на феновете и приятелите му, са огромни. Като инженер какво можете да направите заедно с пилота, за да се справите с това?

– Андреас се движи постоянно в челото от средата на миналата година и се справя чудесно с напрежението и очакванията, идващи с постигането на успехи. През последните две години той израсна и се превърна в уверен, решителен състезател. По време на рали, когато една отсечка приключи, веднага започваме да мислим за следващата, работим по стратегията за гумите и правим необходимите промени в настройките на колата. Винаги гледаме напред. Има една-единствена дребна разлика: анализите ги правим по телефона във връзките между етапите. В момента, в който Андреас пристигне в медия зоната, вече го търсят много, а в Швеция – повече откъдето и да е другаде.