Крис Мийк със Ситроен DS3 WRC бе най-бърз в шейкдауна на рали Австралия. Той изпревари с 0,4 сек съотборника си Мадс Остберг, а трети остана Тиери Нювил (Хюндай) – на 0,8 сек.
Шейкдаунът се състоя на 4,98-километрова секция от отсечката Хайдс Крийк в покрайнините на Кофс Харбър. Мийк заяви, че се чувства добре в автомобила си и това първо постижение е добър индикатор за останалата част от уикенда:
– Пипнах някои настройки между отделните преминавания на дистанцията. Мисля, че постигнахме оптималния вариант на реглажите, но да видим какво ще стане. Миналата година бе много сухо и прашно, но сега има след от дъжда, паднал през последните две седмици. Пътищата са още леко влажни в някои участъци под дърветата. Това прави отделни завои по-хлъзгави и се налага да си внимателен. Няма кой знае какъв прахоляк – чакълът е по-сбит. Но въпреки това смятам, че преминаването – на практика чистенето на етапите – за първите коли ще е проблем. Аз съм осми поред и това ми допада.
Пилотите на Фолксваген се наредиха четвърти, пети и осми – съответно Яри-Мати Латвала, Себастиен Ожие (с равно време Мико Хирвонен) и Андреас Микелсен. Хейдън Падън (Хюндай) бе седми, а топ 10 допълниха Роберт Кубица и Елфин Еванс.
– Честно казано, чувствам се много добре преди рали Австралия. Шейкдаунът премина чудесно за нас. След толкова асфалт в Германия беше важно да се адаптираме бързо към чакъла. Автомобилът ми се държа превъзходно и съм решен да се боря за победа тук. Не съм забравил станалото в Германия, но когато допуснеш грешка и се поучиш от нея, това може само да те направи по-силен – каза Латвала.