Начало Moto News Мартин Чой пети на Bol d’Or, победа за GMT94 Yamaha

Мартин Чой пети на Bol d’Or, победа за GMT94 Yamaha

130
0

Нашият най-добър пистов пилот Мартин Чой и отборът му EKO IVRacing BMW CSEU, завършиха на 5-о място в една от най-престижните мотоциклетни надпревари – Bol d’Or. Победата спечели екипът на световните шампиони GMT94 Yamaha.

С 24-часовата надпревара „Златната топка“ на пистата Пол Рикар във Франция започна новия сезон на Световния шампионат по мотоциклетизъм за издръжливост (FIM World Endurance Championship 2017 / 2018). Надпреварата бе изключително тежка, тъй като от стартиралите 59 отбора, до финала достигнаха 29. Отборът на EKO IVRacing BMW CSEU финишира на петото място, като за 24 часа Мартин Чой и съотборниците му  Фабрицио Лаи (Италия), Карел Ханика (Чехия) и Джулиан Майер (Австрия) направиха 671 обиколки. Екипът финишира на 12 обиколки от победителите  GMT94 Yamaha, които завъртяха 683 тура на пистата с дължина 5.791 км. Надпреварата бе гледана от 69 000 зрители. Така на 81-ото издание на Bol d’Or на пистата Льо Кастеле зрителите бяха с 5% повече отколкото през миналата година.

Шампионите от GMT94 Yamaha спечелиха Bol d’Or за първи път от 2007 г. насам. Френският заводски тим спечели победата, а втори, на 9 обиколки бяха Wepol BMW Motorrad Team by Penz13, а трети бе екипът Honda Endurance Racing – на 10 обиколки. Двата отбора направиха исторически финален дуел между Себастиен Жимбер и най-бързата дама в състезанието – Люси Гльокнер от Völpker NRT48 Schubert Motors от ERC. Така състезанието влезе в историята, като единственото в EWC, в което жена мотоциклетист е водил битка за място на подиума със състезател от заводски отбор. Люси Гльокнер е 27-годишна, позната от шампионата на Германия IDM, бе на път да свали Honda Endurance Racing от подиума. След 673 обиколки в състезанието, Жимбер се докопа до третото място, след напрегнат двубой няколко минути преди финала, като пресече на по-малко от секундата – 0,989 сек. преди Люси Гльокнер.

GMT94 Yamaha в състав Давид Чека, Николо Канепа и Майк ди Мелио, взе максимума от състезанието, като взе и бонус точките,  които се дават на 8-ия и на 16-ия час – общо 20, които се прибавят към 40-те, които взима победителя. Wepol BMW Motorrad Team by Penz13 взе второто място на подиума, след епично състезание. Отборът изпадна от челото, след като направи проблематичен стоп за презареждане с гориво, но след това Маркус Рейтенбергер, Алесандро Полита и Дани Уеб се върнаха в топ 5.  Honda Endurance Racing се бореше за подиума, след като имаше проблеми с електрониката на мотоциклета.  Грегори Льоблан, Себастиен Жимбер и Йони Ернандес оАче успяха да се преборят с Völpker NRT48 Schubert Motors by ERC на Люси Гльокнер, Щефан Кершбаумер и Ян Бюн, които с малко се разминаха с подиума. Другият мотоциклет BMW S1000RR бе на IV Racing BMW CSEU. Шести стана екипът на F.C.C. TSR Honda France, който стартира от трета позиция,  но катастрофа около 11 ч. вчера сутринта стопи надеждите за победа на тима Джош Хук, Ален Тешер и Фреди Форе, които станаха 6-и.