Начало Рали Мийк води пред Ожие и Танак в Испания

Мийк води пред Ожие и Танак в Испания

43
0
Кейси Стоунър

Крис Мийк оглавява генералното класиране на рали Испания в края на втория ден от надпреварата, 11-и кръг от световния рали шампионат.

Авансът на пилота на Ситроен е 13 секунди пред Себастиен Ожие, чиято битка за пета титла в първенството придоби ново измерение, след като основният му съперник Тиери Нювил имаше проблеми.

Единственият успех на Мийк през настоящия сезон дойде в Мексико през март. Британският пилот имаше доста проблеми в останалите надпревари, дори бе изваден от състезание (за старта в Полша). В Испания обаче той се справи най-добре с прехода от чакъл към асфалт. Състезанието в Каталуния е единственото в календара, провеждащо се на смесена настилка.

Крис спечели първата отсечка за деня и от трети излезе пръв в класирането. След това контролира аванса си през останалите шест скоростни изпитания.

„Сутринта изненадахме всички. Следобед трябваше да се пазим да не свършим някоя глупост”, обясни пилотът на Ситроен. „Знаех, че трябва рано да атакуваме при преминаването на чакъл, защото разликите бяха малки, а на асфалт е трудно да натрупаш аванс.”

Ожие, Нювил, От Танак и Дани Сордо се разменяха постоянно през цялата събота на позициите зад Мийк. Четирикратният световен шампион имаше проблеми с управлението на своя Форд Фиеста WRC през първата половина от деня. Французинът постоянно променяше настройките на колата си, което помогна за по-силно представяне следобед – Себастиен взе три отсечки и е със секунда и половина пред съотборника си Танак.

Естонецът също преодоля грижи с управлението. На него му се наложи да смени и счупена скоростна кутия, монтирайки в колата версията за чакъл. Освен това се удари в бетонен блок във вътрешната част на завой, но се отърва без сериозни повреди.

Нювил имаше грижи с нестабилна предна част на своя i20 Купе WRC. Белгиецът обаче се сблъска с още по-сериозни проблеми с напредване на деня: хидравличната система в колата му го предаде и се наложи да спре за поправи в една от връзките. Двигателят отказваше да запали и в бързината да стигне до старта на следващата дистанция навреме, Тиери се завъртя и потроши задната част. В крайна сметка закъсня с 3 минути, което му донесе 30 секунди наказание и сриване до осма позиция.

Съотборниците на Нювил Сордо и снощният лидер в подреждането Андреас Микелсен претърпяха удари в същия бетонен блок като Танак. Испанският пилот отпадна със сериозни повреди, а сблъсъкът откъсна колело от автомобила на норвежеца. Микелсен бе далеч от темпото си на чакъл и отиде назад в класирането.

Юхо Ханинен спечели две отсечки, изкачвайки се четвърти (от осми). Нювил бе пети в края на съботата.

Последният ден на рали Испания се състои от шест отсечки (74,26 км).