Начало Рали Максимална атака за Peugeot с 3008DKR Maxi

Максимална атака за Peugeot с 3008DKR Maxi

120
0

След 2 победи в епичното рали Дакар през 2016 и 2017 г. Peugeot Sport разкрива наследника на Peugeot 3008DKR, който покори Южна Америка през януари: състезателната версия на новия SUV Peugeot 3008, който бе обявен за Автомобил на годината за 2017 г.

Както подсказва името му, новият Peugeot 3008DKR Maxi е по-голям: с по-широка следа, предназначена да му помогне да покорява пътна настилка от макадам, дюни и планини на най-известните ралита за издържливост в света.

Новият автомобил е с 20 см по-широк от знаменития си предшественик, вследствие на увеличеното с по 10 см разстояние между предните и задни колела. За да се постигне това, горните и долни носачи са нови, както и предните и задни напречни предавателни кормилни накрайници и валове. Стабилността и динамиката на автомобила са подобрени с цел по-високи показатели.

Най-новият автомобил, проектиран от инженерите на Peugeot Sport, все още е в процес на разработка, но ще направи дебюта си в рали „Пътят на коприната“ 2017, което преминава от Русия до Китай следващия месец, в ръцете на деветкратния световен рали шампион Себастиан Льоб, който финишира втори на Дакар тази година и участва в рали „Пътят на коприната“ за втори път.

В приключението, което ще се състои от 7 до 22 юли, към Льоб ще се присъединят съотборниците му Стефан Петерханзел и миналогодишният победител в рали „Пътят на коприната“ Сирил Депре: те обаче ще пилотират настоящата спецификация на Peugeot 3008DKR, с който окупираха подиума на рали Дакар по-рано този сезон.

Карлос Сайнц, четвъртият член на звездния отбор на Peugeot, който ще се събере отново, за да се бори за победа в рали Дакар следващата година, също спомогна за разработката на най-новия офроуд претендент на Peugeot, като опитът на испанеца се оказа от решаващо значение.

Ролята на Льоб в рали „Пътят на коприната“ ще бъде да оцени промените, въведени в новия автомобил, за да начертае посоката на развитието. Но както посочва директорът на отбора Бруно Фамен, може да има само една крайна цел в това трудно 15-дневно събитие: победа.

 

Бруно Фамен, Директор, Peugeot Sport: 

„Веднага щом пресякохме финалната рампа на Дакар през януари, започнахме да работим върху автомобила от следващо поколение, за да поемем това огромно предизвикателство. Разбира се, има само едно нещо, което е по-трудно от това да победиш и това е да продължаваш да побеждаваш в условията на много силна конкуренция. Затова нашите инженери имат мисия непрекъснато да подобряват автомобила, като използват експертния си опит, за да вдигат нивото постоянно и да предоставят на нашите водачи най-добрия шанс за успех. Най-новите промени, които въведохме в автомобила, подобряват стабилността и динамиката. Себастиан Льоб ще бъде пилотът, който ще даде на нашия Peugeot 3008DKR Maxi първото участие в рали „Пътят на коприната“ след редица тестови сесии, извършени от всичките ни пилоти. Данните, които сега ще бъдат събрани в условията на реална конкуренция, ще ни помогнат да определим крайната спецификация за Дакар 2018.“

Себастиен Льоб, пилот на отбора Peugeot Total: 

„Мисля, че автомобилът е много по-стабилен сега, когато е по-широк и усещането да го управляваш е малко-по-различно. В най-тесните участъци това означава, че е по-тромав, разбира се, но по отношение на стабилност и управление, той определено е крачка напред. Сега автомобилът има по-малка склонност да се люлее на окачването си, което ви дава повече увереност да атакувате и да го накланяте настрани. Бих казал, че най-голямото предимство на Peugeot 3008DKR Maxi  е неговата офроуд проходимост. С широката си следа и големи колела, той може да отиде почти навсякъде. Може би не е толкова пъргав на определени настилки, това е повече територията на автомобилите със задвижване на четирите колела. Но предимството на нашия автомобил е фактът, че може да преодолее всичко, особено дюни.“

Карлос Сайнц, пилот на отбора Peugeot Total: 

„Новият Peugeot 3008DKR Maxi се усещаше добре в тестовото шофиране и определено е подобрение спрямо предходния автомобил: чувствам, че сме направили стъпки напред. Основната промяна очевидно е по-широката следа, което трябва да ни позволи да атакуваме повече в завоите и автомобилът се усеща по-стабилен на бързите и неравни макадамени пътища. След няколко години подобряването на пакета винаги става по-трудно, но работата, която вършат инженерите на Peugeot Sport, е страхотна и аз естествено се опитвам да помагам възможно най-много. Фантастично е да видиш как нашите инженери се опитват винаги да извлекат максималното и как веднага мислят за следващите стъпки още щом свърши поредното рали Дакар.