Мерцедес няма да прилага заповеди от бокса спрямо пилотите си Люис Хамилтън и Нико Розберг, заяви спортният директор на екипа Тото Волф.
Между състезателите на екипа прехвърчаха искри след Гран при на Китай, когато Нико обвини съотборника си, че е застрашил състезанието му. Англичанинът отговори, че не е негова работа да се грижи за надпреварата на Розберг и че задачата му е да стигне до финала по възможно най-бързия начин, пазейки болида си.
Волф се постара да разсее напрежението след брифинга на отбора на пистата в Шанхай. Той заяви, че всичко е изяснено и пилотите имат по-ясна представа за ситуацията.
След това австриецът настоя, че екипът няма да нарежда на пилотите си да пазят позиции или да не се борят един с друг.
„Ще се стигне до ситуация, в която ще съществува риск да загубим спрямо Ферари и е възможно да се наложи някаква непопулярна мярка. В такъв случай ще има нужда от по-сериозно управление на състезателите. Нашата цел №1 – и това бе решено заедно с тях – е (да се печели за) отбора: отговорността ни към екипа, към една голяма марка е голяма. Не става дума просто за двама души, а за хиляда, които работят по тези автомобили. И ако има нужда от намеса заради риск от загуба на надпревара, то ще има такава. Трябва да контролираме разликите между двамата. Това, което разбираме като чиста заповед от бокса и което сме виждали в миналото, е нареждане „не ти е разрешено да изпреварваш”. Честно казано, не смятам, че подобно нещо ще се случи. Разбирам защо е правено в миналото – заради заплаха да не се загуби шампионатът. Да чукаме на дърво, ние още не се намираме в подобно положение. Но по-сериозно управление, без такива драстични заповеди, вече е нещо възможно”, заяви Волф.
Спортният директор на Мерцедес призна, че в Китай напрежението между Хамилтън и Розберг бе осезаемо, но според него е съвсем нормално да се стигне до известно обтягане на отношенията в толкова конкурентна среда.
„Това не е нещо, което искаме да променяме. И двамата пилоти обаче са съсредоточени върху това да се представят максимално добре в Бахрейн, където колите ни би трябвал да се справят с изискванията на трасето. Поддържаме философията си да ги оставяме да се състезават, но те са наясно, че основният приоритет е отборът да печели за Мерцедес-Бенц”, допълни Волф.
Хамилтън и Розберг имаха подобни сблъсъци и през 2014 г., като до реален удар на писта се стигна единствено на Спа-Франкоршамп в Белгия. По време на надпреварата в Бахрейн през миналия сезон двамата водиха ожесточен двубой, след който Пади Лоу обясни, че единствената му инструкция е била да пазят колите: „Само им напомних, че трябва да закарат автомобилите до финала. Но това не означаваше „не се състезавайте”, а просто, че има граница.”
В Испания и Монако напрежението ескалира, като още след старта на Каталуния Люис и Нико се скараха за това кой кога е използвал максимални режими за двигателя си в битката помежду им. Дори след удара на Спа обаче от Мерцедес заявиха, че пилотите на тима остават свободни да се състезават.