Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън не се притеснява от по-строгите тестове за предни крила

Макларън не се притеснява от по-строгите тестове за предни крила

Макларън MCL39
снимка, Макларън

Макларън не се притеснява от по-строгите тестове за предни крила. Според Андреа Стела, новото изменение в правилника няма да създаде главоболия на неговия отбор. Италианецът също така добави, че може да има някои изменения след старта в Испания.

Макларън беше един от отборите, който привлече вниманието към себе си през миналия сезон. Екипът беше обвиняван от това, че използва предно крило, което се огъва повече от обичайното. Така автомобилът MCL38 постигашe по-добра ефективност и се представяше отлично на всякакви типове трасета.

ФИА направи обстойна проверка на тези компоненти след края на Гран при на Италия. Това дойде след сигнала на Ред Бул. Ръководният орган обаче не откри никакви нарушения и обяви, че всички проверени крила са легални. Това обаче не се хареса на тима от Милтън Кийнс, който обеща да направи подобен дизайн на своите предни крила.

В края на миналата година ФИА обяви, че няма да променя тестовете за гъвкавост на предните крила на сезон 2025. Но в края на януари стана ясно, че федерацията все пак ще затегне тестовете за тези компоненти. Това ще се случи от състезанието за Голямата награда на Испания през юни. Въпреки промяната, във Ферари изразиха разочарованието си от късната реакция на ФИА по този толкова наболял въпрос. В същото време задните крила ще бъдат проверявани още от началото на новата кампания

Миналата седмица Макларън представи новия си автомобил. По време на премиерата Андреа Стела призна, че не се притеснява от по-строгите тестове за предните крила от уикенда в Барселона.

„Няма главоболия. Не се налага да правим кой знае какви корекции в началото на сезона“, сподели Стела. Той обаче призна, че Макларън може да промени предното си крило от Гран при на Испания.

„Ще е необходима малка корекция от деветото състезание. Знам, че това се превърна в тема за разговор. Що се отнася до това какво ни занимава и какво ни създава главоболия, има съвсем различни теми, които са много по-свързани с печеленето на тези десети от секундата, които може би съм направил да изглеждат прости“, Стела.

„Не искам да изглеждам неуважително към всички мъже и жени в Макларън които работят толкова упорито и компетентно, за да направят всъщност по-бърз автомобил от този, който вече беше много бърз автомобил през 2024 г. Надявам се това да се види скоро на пистата“, добави шефът на Макларън.

Очаква се всички 10 F1 отбора да променят предните си крила преди рейс уикенда в Испания. Това намекна Джеймс Ваулс от Уилямс по време на премиерата на FW47 миналия петък. Британецът спомена, че от ФИА са изместили предстоящата техническа директива от Имола за Барселона заради уикенда в Монако.

„По отношение на използването на тази части мисля, че всички отбори правят каквото могат. Разбира се, ще има отбори, които са по-напреднали в тази област от други“, каза Ваулс. Британецът също така твърди, че техническата директива няма да има толкова голямо въздействие върху неговия отбор.

„Промяната в правилата в деветия кръг също не ме притеснява особено. Вероятно ще има по-дълбок ефект върху другите“, добави шефът на Уилямс.