Начало Избрани Макларън ще представи коренно различна версия на MCL60 през лятото

Макларън ще представи коренно различна версия на MCL60 през лятото

705
0
Макларън MCL60
снимка, Макларън

Макларън ще представи коренно различна версия на MCL60 през лятото. Това потвърди Андреа Стела. Според италианеца, планът за подобрения на екипа ще се състои от три стъпки, като най-голямата от тях ще бъде в средата на лятото. Именно тогава Макларън ще използва така наречената Б-спецификация на MCL60.

Стела не бе доволен от развитието на MCL60 още от началото на предсезонните тестове в Бахрейн. Италианският инженер заяви, че развитието на отбора не е било на нужното ниво. Доказателство за това бяха резултатите на екипа в първите два старта за сезон 2023. В Сахир Оскар Пиастри отпадна след проблем в електрониката, докато Ландо Норис бе затворен с две обиколки заради повреда в хидравличната система

Две седмици по-късно в Джеда нещата не се подобриха за Макларън. Първо Пиастри се удари в болид на Алпин и счупи предното си крило. Зад него Норис мина върху отломките от автомобила на своя съотборник и също получи поражения. Двамата си спретнаха интересна битка за позиции далеч от топ 10.

В момента Макларън заема последното място при конструкторите с актив от 0 точки и записа един от най-слабите си стартове на кампания за последните няколко години.

Миналата седмица Макларън преструктурира техническия си отдел. Британците се разделиха с досегашния си технически директор Джеймс Кий. Вместо да му търси директен заместник, Макларън реши да създаде специален технически изпълнителен екип за F1. В него ще работят Питър Продрому, Нийл Холди и Давид Санчес. Французинът се връща в Уокинг след като прекара повече от десетилетие в Маранело. Санчес ще започне работа в Макларън в началото на 2024 г. след като сега е в „градинарски отпуск.“

Стела хвърли светлина върху цялостната програма за развитие на Макларън. Италианецът се надява тя да издърпа отбора нагоре по стартовата решетка и да му помогне да се бори за позиции в топ 10

„Подобряването на представянето на автомобила трябва да започне в Азербайджан. Ъпгрейдът в Баку трябва да повлияе на област от автомобила, която мисля, че беше ахилесовата пета и от която не бяхме напълно доволни от гледна точка на развитието. Това е само първата стъпка, която ще предприемем“, сподели Стела.

„Определено бихме очаквали още един голям ъпгрейд, който ще обхване повече области на автомобила. Той ще бъде много по-очевиден и направи може да бъде наречен като Б-спецификация на MCL60. След това очакваме да имаме по-нататъшен кръг от подобрения през втората част на сезона“, добави шефът на Макларън.

„Така че имаме три основни стъпки. Започваме в Баку, след което ще имаме сериозен ъпгрейд по-късно през сезона – не искам да се ангажирам с някаква дата. Накрая ще внедим още една голяма актуализация след лятната пауза.“

„Надяваме се, че всяко подобрение ще успее да осигури няколко десети от секундата. По този начин ще се поставим в по-реалистична позиция, за да отговорим на амбицията си да станем отбор от топ 4 към края на сезона.“

Стела е категоричен, че скорошната реорганизация на техническия отдел на Макларън ще ускори темпа на развитие на MCL60

„Това ще се отрази на представянето и на резултатите, защото ще ускори темпа на развитие. Смятам, че скоро ще виждаме въздействието от тези промени. Те обаче няма да се усетят в Баку. Подобренията, които идват за Баку, бяха пуснати за разработка преди около два месеца. Въпреки това те определено ще повлияят на представянето ни през следващите [няколко състезания]“, каза още Стела.

Същевременно главният изпълнителен директор на Макларън Зак Браун разкри причините за последните промени в техническия отдел на тима.

„През втората половина на 2022-ра разглеждахме как върви развитието на MCL60“, каза Браун.

„Започнахме годината с някои предизвикателства при тестването на спирачните канали, докато колата беше наред. След това имахме проблеми, свързани с пилотите, които привлякоха вниманието към нас.“

„Междувременно не бях доволен от темпото на развитие на състезателния болид. Имахме промяна в ръководството на Макларън в края на годината. Това ми даде възможност да бъда по-агресивен в работата си с Андреа и да му дам мандат да „наглежда добре отбора.“ Той направи точно това. Всъщност той не започна от нулата тъй вече беше там и работеше в нашата организация повече от 5 години.“

„В крайна сметка той излезе с модел, който има пълен смисъл за нас. След това Стела отиде да реализира тези планове на място. Това се случи точно когато направихме съобщението, че работим върху някои неща след трудния старт на сезона“, добави главният изпълнителен директор на Макларън.