Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън все още не разбират как да извлекат максимума от MP4-28, призна...

Макларън все още не разбират как да извлекат максимума от MP4-28, призна Уитмарш

40
0
Мартин Уитмарш

Макларън все още не разбират как да извлекат максимума от болида си МР4-28, призна Мартин Уитмарш след Гран при на Австралия. Дженсън Бътън и Серхио Перес финишираха 9-ти и 11-ти в надпреварата.

Проблемите на екипа от Уокинг бяха толкова очевидни на пистата Албърт парк в Мелбърн, че шефът на тима бе запитан дали отборът не обмисля връщане към миналогодишната си кола.

Ще видим – заяви Уитмарш. – Не сме толкова горди, че да не си признаем, когато нещата са объркани. Понякога допускаме грешки и това е факт. Но според мен в настоящия момент трябва да се опитаме да разберем повече неща за автомобила и да вършим максимално добра работа, за да вървим напред колкото се може по-бързо. Смятаме, че можем да се справим. Но ако не успеем, ще прегледаме всички варианти.

Макларън вече имат в историята си подобен случай – когато оставиха новия болид за сезон 2003 г. още преди да се е състезавал. Тогава в Уокинг предприеха радикален подход към конструирането на МР4-18, но след проблеми в тестовете се върнаха към доразвита версия на тази от 2002-ра – MP4-17D. Проблемите тогава бяха значително по-сериозни от настоящите с МР4-28, а тимът разполага с повече от достатъчно ресурси за работа. Въпросът е колко време ще отнеме процесът на напасване и разбиране на автомобила.

Пистата в Малайзия е по-гладка и се надявам там някои от грижите ни да се поизчистят – сподели Бътън.

След първия кръг от световното първенство за 2013 г. пък бе отбелязано, че кошмарната седмица на Макларън приключи още по-зле за тима: победителят в надпреварата Кими Райконен и класиралият се втори Фернандо Алонсо са бивши пилоти на екипа. Тръгналият си в края на миналата година Люис Хамилтън пък не пропусна брифинг без да спомене колко добре се чувства в новия си тим Мерцедес, след като си е тръгнал от толкова контролираната среда на Макларън.

– Няколко пъти през уикенда се наложи да се усмихваме насила. Не беше лесно. Трудно е да започнеш състезателната година по този начин. През зимата се взимат някои решения, които понякога не се отплащат впоследствие. Не е приятно, ако си свикнал да си в челото – обясни Уитмарш. – Пилотите ни обаче караха много добре, не допуснаха грешки и ги поздравих след финала. Дженсън се справи брилянтно, както винаги, с гумите. Серхио стартира блестящо, оцеля в първите няколко завоя и съвсем за малко не взе точка в дебюта си с Макларън.