Пастор Малдонадо (Уилямс) бе най-бърз до обяд на третия ден от тестовете в Барселона. Венецуелецът даде най-доброто постижение (1:22.391 мин) с нови гуми софт. Екипите изпробваха и другите смеси (медиум и хард), като най-силните времена за обиколка бяха давани най-често с меките.
Още едно студено утро посрещна отборите от Формула 1 на Каталуния. Температурата на въздуха бе 3 градуса, тази на пистата – едва 10, които в края на първата част от сесията достигнаха 30. В Ред Бул тренираха спирания в бокса още преди началото на тренировката и продължиха да упражняват смяната на гуми доста интензивно по време на сесията. Марк Уебър бе зад волана на RB8, сменил в кокпита Себастиан Фетел.
Междувременно стана ясно, че проблемът, спрял вчера Нико Розберг, е бил със скоростната кутия на новия Мерцедес F1 W03. В тима обаче бяха доволни като цяло от прогреса и работата си по автомобила, надявайки се днес да успеят да направят симулация на състезание. До обяд Михаел Шумахер успя да направи серии от съответно 12 и 9 тура с доста постоянни времена около 1:26.3-1:26.8 мин. В началото на втория стинт той даде и едно от най-добрите постижения за първата част от сесията – 1:24.176, което доста дълго бе начело на класирането. Германецът продължи работата си и свали още от времето, като най-доброто си до момента даде в една бърза обиколка.
В края на първия час класирането се оглавяваше от Камуи Кобаяши, поел работата в Заубер от Серхио Перес. Японецът бе с постижение 1:25.974 мин след 14 обиколки. Проблемът с изпускателната система на С31 от вчера бе решен и той се съсредоточи върху работата си, проверявайки неща като как може да подобри загряването на предните гуми например. Камуи заемаше втората позиция в подреждането преди Шумахер да го измести.
Ферари отново обявиха, че програмата им е същата като през предишните тест дни. От екипа допълниха, че имат много работа по колата, но вървят напред. Фелипе Маса също като Фернандо Алонсо тества различни решения по F2012, а инженерите събираха данни за поведението на автомобила с отделните версии. Бразилецът направи серии от по 7, 10 и 11 обиколки. Той обаче спря след 33 тура заради техническа повреда. От тима се надяваха да успеят да поправят автомобила и да му дадат шанс да излезе отново преди обедната пауза. И успяха – той се върна половин час преди карирания флаг.
В Катерам пък откриха проблем с предното окачване в колата на Виталий Петров, при това още след първото му излизане на трасето. Това бе обяснението за едва осемте обиколки на руснака почти до обяд, но не бе добра новина, тъй като за днес е планирана работата по настройките на СТ-01. Петров успя да излезе на трасето 50 минути преди карирания флаг и натрупа още малко километри.
Тренировките бяха спирани на три пъти. Първият червен флаг се появи заради отлетяла част от капака на двигателя от Форс Индия-та на Пол ди Реста. След това се случи инцидентно спиране на Тимо Глок, който обаче нямаше проблем с болида си Маруся (единствената миналогодишна кола в тренировките). На самия финал Кобаяши спря на трасето – от Заубер тестваха разхода на гориво.
Времената до обяд:
1. | Пастор Малдонадо | Уилямс | 1:22.391 | – | 52 об. |
2. | Михаел Шумахер | Мерцедес | 1:23.384 | на 0.993 | 54 |
3. | Камуи Кобаяши | Заубер | 1:23.582 | на 1.191 | 59 |
4. | Дженсън Бътън | Макларън | 1:23.918 | на 1.527 | 39 |
5. | Жан-Ерик Верн | Торо Росо | 1:24.433 | на 2.042 | 42 |
6. | Фелипе Маса | Ферари | 1:24.771 | на 2.380 | 48 |
7. | Марк Уебър | Ред Бул | 1:24.835 | на 2.444 | 26 |
8. | Тимо Глок | Маруся | 1:26.173 | на 3.782 | 51 |
9. | Виталий Петров | Катерам | 1:26.929 | на 4.538 | 23 |
10. | Пол ди Реста | Форс Индия | 1:27.180 | на 4.789 | 20 |