Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: Боксът на Верстапен бе некоординиран, някой внезапно извика: „Той влиза!“

Марко: Боксът на Верстапен бе некоординиран, някой внезапно извика: „Той влиза!“

5420
0
Макс Верстапен, Люис Хамилтън
Макс Верстапен и Люис Хамилтън; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Тимът на Ред Бул останал изненадан от влизането на Макс Верстапен за първия му питстоп по време на Гран при на Испания. Нидерландският пилот се оказа в бокса си без инструкция от питуола. След надпреварата Хелмут Марко и Кристиан Хорнер хвърлиха повече светлина върху ситуацията.

Марко обясни, че комуникационна грешка между състезателния инженер Джанпиеро Ламбиазе и Верстапен е довела до неочакваното за тима влизане на пилота в бокса.

„Питът на Макс бе некоординиран. Някой внезапно извика: „Той влиза!“ Затова боксът отне по-дълго време“, каза Марко

„После нещата вече бяха фиксирани. Знаехме, че всичко приключи, когато Хамилтън направи втора смяна. Ако ние бяхме сторили същото, щяхме да отидем зад [Валтери] Ботас. Добре поне, че не е съвсем ужасяваща ситуация. Трябва да намерим повече скорост… Но ако запазим представянето в квалификациите и добрите стартове, нещата изглеждат прилични за Монако.“

Хорнер отбеляза, че отборът се е организирал бързо въпреки първоначалната изненада.

„Ние се подготвяхме за спиране, но тогава Макс просто влезе в питлейна, а ние всъщност не го бяхме извикали в този момент. Хората на питуола, рейс инженерът му, пит екипът се организираха страшно бързо, за да не загубим повече. Мисля, че беше стоп за около 4 секунди. Това бе страхотна работа при толкова кратко време за реакция.“

„След този бавен стоп мислехме, че те (Мерцедес – б.р.) ще направят незабавно бокс, в следващата обиколка. Очевидно е, че не го сториха. Те обаче не просто изглежда имаха по-бързата кола в състезанието. Гумите им не се износваха прекалено, вървяха много близо и тъй като колоната се разкъса толкова много, получиха всички възможни опции. Не изглеждаше възможно да изпреварят Макс, ако бяха със същата стратегия. Така че нямаше какво да губят от един питстоп и чиста писта, което проработи за тях.“

Тото Волф пък каза, че в Мерцедес трудно са се решили да направят втори бокс с Люис Хамилтън

„Наистина трябва да сваля шапка на водените от Джеймс [Ваулс] стратези и цялата група в Бракли. Те са просто фантастични математици и стратези, изпълняващи всевъзможни симулации. Съобщиха ни, че ако направим бокс в точно определен момент, ще сме настигнали Макс обиколка преди края на състезанието. Според тях разликата в (представянето на) гумите щеше да е 1,4 секунди и напълно достатъчна. Ние се доверяваме на тях и на данните. Но те ужасно сгрешиха! Настигнахме го 4 тура преди финала!“

„Въпреки всичко бе трудно решение, защото Люис бе толкова близо до Макс, в DRS зоната. Точно тук е ролята на стратегическия екип. Те изчислиха, че възможността да го изпреварим е по-голяма в края на надпреварата, отколкото с гуми, направили само 5 обиколки по-малко. В крайна сметка мисля, че темпото на Ред Бул в събота е по-добро, нашето малко надделява в неделя. Изглежда колата ни третира добре гумите.“

Самият Хамилтън призна, че за малко не игнорирал инструкцията отново да влезе в бокса

„Точно щях да получа възможност да го изпреваря и се чудех да вляза или да пренебрегна обаждането. Сторих онова, което отборът поиска, защото помежду ни има огромно доверие. Забележителна работа на тима.“

„Иначе планът ни през целия уикенд бе да имаме два комплекта медиум за състезанието, ако решим да правим стратегия с две спирания. По принцип един пит изглеждаше като по-добрия вариант, но от опит знам, че е много, много трудно да се изпълни“, допълни Хамилтън.