Ред Бул се надява новостите, които има за уикенда в Унгария да проработят, защото в момента болидът на тима изостава от този на Макларън, а ако се гледа Силвърстоун – и от Мерцедес, заяви Хелмут Марко. Според австриеца Ферари вече не е в борбата в челото на състезанията.
„Ключово е всичко да пасва перфектно, за да печелим. Не можем да си позволим и най-малката грешка. Бяхме прекалено бавни с медиума (в Англия), но за щастие имаме нови неща за Хунгароринг. На Силвърстоун имаше признаци за износване на предна лява гума на [Люис] Хамилтън. Надявахме се да използваме този проблем, но той още веднъж демонстрира класата си и накара гумите си да изкарат до финала, докато тези на [Ландо] Норис се разпаднаха напълно. Надявам се новостите да ни позволят да ни направим още една крачка напред. От следващите състезания Хунгароринг е доста бавно трасе, а Спа е една от любимите писти на Макс“, коментира 81-годишният съветник на Ред Бул в F1.
„Едно е сигурно: новостите трябва да проработят, защото в момента сме зад Макларън, а ако гледаме Силвърстоун – и зад Мерцедес. В момента Ред Бул не разполага с най-бързата кола и е необходимо да коригираме това с новите компоненти“, каза още Марко
„Фактът, че съперниците на Ред Бул се сменят на върха помага, но не можем да разчитаме на това. Освен това мисля, че Ферари вече не е в играта. Целта обаче е ние самостоятелно отново да сме в състояние да печелим.
Марко засегна въпроса за втория кокпит в Ред Бул, за който се говори, че може скоро да бъде освободен, въпреки че Серхио Перес има договор с тима от Милтън Кийнс. Съветникът на екипа от Милтън Кийнс каза, че млад пилот няма да е съотборник на Макс Верстапен.
„Не търся новия Макс, защото Макс е уникален и ще е трудно за когото и да е да му е съотборник. [Арвид] Линдблад е само на 16 години. В основната надпревара на Силвърстоун удържа Габриеле Мини, което демонстрира колко е зрял и каква увереност има за възрастта си. Същото важи за [Лиам] Лоусън. Може би най-доброто за тях би било да изкарат година в РБ и след това да преминат в Ред Бул“, обясни Марко.
„Разбира се, необходима е повече подготовка. Не може веднага да се каже, че ще победят Макс. Това е грешка, която бе допусната от Пиер Гасли например. Той мислеше, че е толкова добър, колкото Макс и не можеше да приеме, че съотборникът му е по-бърз. Може би Лоусън или Линдблад ще са готови след две-три години за Ред Бул, но не съм сигурен, че Макс още се състезава тогава. Ако Формула 1 вече не му харесва, то той няма да има желание да кара. Ще дойде при нас, ще каже: „Благодаря, приключих“. Ще остане в автомобилния спорт. Мисля, че една от мечтите му е да кара в Льо Ман заедно с Йос [Верстапен]. Това ще е интересно изживяване. Не искам да съм шеф на отбора на тези двамата. Но би могло да е фантастично!“, допълни австриецът.
Why have one trophy when you can have two? 👀🏆
🔙 Hungary, 2023#F1 || #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/yQtmyVMA8d
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 16, 2024