Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко отрича, че от Ред Бул са пращали запитване до ФИА за...

Марко отрича, че от Ред Бул са пращали запитване до ФИА за предното крило на Мерцедес, но видял, че се огъва

1836
0
Люис Хамилтън, Мерцедес F1
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Хелмут Марко отрече, че от Ред Бул са оправяли запитване към ФИА по повод предното крило на Мерцедес. След Гран при на Канада се появи информация, че отборът от Милтън Кийнс се съмнява в легалността на предните крила на три отбора – Ферари, Макларън и Мерцедес. Заговори се, че тимът е подал неофициално запитване към международната автомобилна федерация относно компонентите на съперниците от Бракли и се е опитал да накара Астън Мартин да протестира срещу тези на Скудерията и екипа от Уокинг.

На въпрос дали е вярно, че от Ред Бул са питали ФИА относно легалността на предното крило на Мерцедес Марко отговори: „Не може да се каже така.“

„Те (Мерцедес – б.р.) имат ново предно крило. На телевизионната картина от Монреал ясно се вижда, че крилата на Джордж [Ръсел] Люис [Хамилтън] се огъват“, продължи Марко, който заяви за същото тв-предаване в Канада, че не се виждало колко големи са щетите по болида на Серхио Перес

„Крилата обаче са преминали техническите проверки, което не ме изненадва. Не знам колко често проверяват нашите. Има точно определена процедура с прилагане на тежести, при която елементите не трябва да се огъват. Но е доста популярно да си играеш с лимитите така, че да преминаваш техническия преглед. След това по време на състезанието крилото се снижава, което подобрява аеродинамиката.“

„Сега въпросът отново се повдига, след като деформацията бе ясно видима на телевизионните кадри. Всичко беше наред (при проверките) в Монреал. Сега са тези в Барселона, Шпилберг и т.н. и елементите пак трябва да отговарят на регламента. Естествено, че конкуренцията разглежда всичко под лупа – не сме само ние“, допълни Марко.

В навечерието на Гран при на Испания Марко бе попитан също дали в Ред Бул не са мислили за евентуално привличане на Андреа Кими Антонели в собствената си академия и след това да го направят съотборник на Макс Верстапен. Досега подобно предположение изобщо не бе изказвано в публичното пространство.

„Антонели е изцяло човек на Мерцедес. Няма никакъв смисъл да мислим дори в тази посока. Верстапен в Мерцедес? Това е твърде далечна перспектива. Сега да се концентрираме върху следващите надпревари. Най-голямото ни предимство е, че другите отбори си взимат точки едни от други. Надявам се да продължат така“, каза австрийският съветник на Ред Бул в F1.

В интервю в Канада Марко бе попитан кой е най-добрият пилотски тандем във Формула 1 в момента. Той посочи Ландо Норис и Оскар Пиастри

Сега му бе посочено, че това означава, че мнението му за Серхио Перес не е особено високо.

„Първата част е вярна. Те са млади и винаги са близо един до друг, особено в квалификациите. И двамата ще продължат да стават по-добри. Особено Пиастри“, отговори той.