Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко призна, че повишението на Лоусън е било „грешка“

Марко призна, че повишението на Лоусън е било „грешка“

Лиам Лоусън
снимка, Ред Бул Контент Пуул

Хелмут Марко призна, че решението да повишат Лиам Лоусън е било „грешка“. Съветникът на Ред Бул вярва, че новозеландецът не се представя на нужното ниво, когато е под голям натиск. Марко също така похвали Цунода и вярва, че той е „друг човек“ от началото на сезона.

В края на 2024 г. Ред Бул реши да прекрати предсрочно договора на Серхио Перес. На негово място беше сложен Лиам Лоусън. Младият пилот от Нова Зеландия беше предпочетен пред Цунода, макар да нямаше нито една пълна кампания в F1.

Очакванията към Лоусън бяха да се бори за места в челото и дори да притиска Макс Верстапен. Но още в първия си рейс уикенд той отпадна в Q1 и потегли от дъното на колоната. В самата Гран при той изпусна контрола над своя болид върху хлъзгавата писта в Мелбърн и отпадна.

Отпадането в Австралия веднага породи спекулации, че Лоусън може да бъде сменен съвсем скоро. Марко тогава каза, че Ред Бул ще „изчака от три до пет състезания“, преди да оцени представянето на новозеландеца.

Проблемите на Лоусън продължиха и в Китай. Пилотът от Нова Зеландия отново отпадна в първия сегмент от същинската квалификация. В крайна сметка Лоусън си тръгна с 0 точки от рейс уикенда в Шанхай, който включваше и спринтова надпревара.

Слабото представяне на Лоусън накара Ред Бул да обмисля смяната му с Цунода. По-рано днес тимът обяви, че японецът ще бъде съотборник на Верстапен от следващия кръг в Сузука. Същевременно Лоусън беше понижен и пратен обратно в Рейсинг Булс

Кристиан Хорнер смята, че по-големият опит на Цунода ще бъде „полезен“ за отбора от Милтън Кийнс, който се опитва да реши проблемите с RB21. Британецът отбеляза и „задължението“ компанията да се погрижи за младия новозеландец. Марко обаче беше по-директен, заявявайки, че Лоусън изобщо не е трябвало да бъде повишен.

„Юки беше твърде непоследователен. Затова единодушно избрахме Лоусън. Той обаче не може да постигна веднага резултати поради повишеното напрежение“, заяви Марко пред OE24. „Той влезе в низходяща спирала и приличаше на нокаутиран боксьор. На всичкото отгоре му бе трудно да се излезе от нея. В този смисъл това повишение си беше грешка.“

Марко добави, че новозеландецът е имал и някои технически проблеми по време на уикенда в Австралия, който не му е позволил да натрупа повече пробег.

„В Австралия Лиам имаше проблем с турбото в третата свободна тренировка. Пробегът, който загуби там, му дойде в повече. Това, което е постигнал досега, очевидно не е достатъчно. Имаме нужда от силен втори пилот, дори само за тактиката [в състезанието]“, добави съветникът на Ред Бул.

Няколко дни преди размяната Марко похвали Цунода: „Юки е различен Юки от предишните години. Той е във формата на живота си. Очевидно е, че той смени ръководството си. Той има различен подход и е по-зрял. Отне му известно време, но сега изглежда, че работи“, добави съветникът на Ред Бул.

Междувременно Цунода направи първи коментар на новината за повишението си и се „сбогува“ с Рейсинг Булс.

Здравейте, момчета, аз съм Юки. Просто исках да благодаря на отбора и на невероятните фенове на Рейсинг Булс за толкова невероятното каране и толкова много специални спомени“, каза Цунода. „Оставам в семейството на Ред Бул, така че няма да съм далеч и ще се видим в падока.“