Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макс Верстапен е най-младият победител в историята на Формула 1

Макс Верстапен е най-младият победител в историята на Формула 1

131
0

Само на 18 години и 8 месеца Макс Верстапен стана най-младият победител в историята на Формула 1. Холандецът спечели изпълнената с много драма и битка Гран при на Испания на пистата Каталуня в едва първото си състезание за тима на Ред Бул. Той стартира от 4-а позиция, но се възползва максимално от инцидента между Розберг и Хамилтън в първия завой и от избора на стратегия с 3 спирания в бокса на Фетел и Рикиардо, срещу 2 за Макс и Кими. Верстапен издържа и на атаките на Райконен в края. Докато Себастиан успя да задържи зад себе си Рикиардо, който спука гума в предпоследната обиколка и остана 4-и. Челната шестица допълниха Валтери Ботас с Уилямс и Карлос Сайнц с Торо Росо.

На старта Розберг потегли по-добре и с по-късно спиране от външната страна на първия завой мина пред Хамилтън. Британецът обаче излезе по-добре от завой 3 и веднага опита контраатака в завой 4 от вътрешната страна. Нико обаче покри вътрешната линия и съотборникът му излезе в тревата. Шампионът загуби контрол над колата и се завъртя, отнасяйки и Розберг със себе си в зоната за сигурност. Така начело излезе Рикиардо, следван от Верстапен и сензационно потеглилия от 8-а позиция Карлос Сайнц, който успя да изпревари двете коли на Ферари. Фетел бе 4-и, а Кими 5-и. Шести се нареди Ботас, пред Перес, Бътън и Алонсо.

 

Заради инцидента на трасето излезе кола за сигурност. Надпреварата бе подновена в 4-ата обиколка. В 8-ия тур Фетел излезе 3-и, изпреварвайки Сайнц. На следващата обиколка и Райконен се опита да мине пред испанеца, който обаче не му позволи да мине отвън на първия завой. В следващия тур обаче маневрата бе успешна и Кими стана 4-и.

Отпред Рикиардо водеше с 1.5 сек пред Верстапен и с 5 сек пред Фетел. В 12-ия тур Даниел спря за първи път в бокса и постави гумите медиум. В следващата обиколка и Макс спря при механиците си, които също поставиха средно меките гуми върху болида му. Райконен направи своята смяна и сложи медиум, докато Фетел остана повече време на пистата. Себ спря чак в 16-ия тур и се върна 3-и зад Верстапен. По-късния му стоп даде повод да се мисли, че германецът може и да направи състезанието само с 2 питстопа. При смените Ботас излезе на 5-а позиция, измествайки Верстапен на 6-а. В 22-ата обиколка Хюлкенберг отпадна заради повреда.

В 29-ата обиколка Рикиардо влезе за втори път в бокса и сложи софт. В следващата и Фетел спря и постави меки гуми. Верстапен и Райконен обаче останаха на пистата. Водейки в състезанието, холандецът стана най-младият пилот в историята начело на колоната – само на 18 години. В 35-ата обиколка именно Макс спря за втори път за смяна на гуми, но постави медиум в опит да завърши състезанието до финала без повече боксове. В 36-ия тур и Ледения мина през пита и също постави медиум, пак с идеята да не спира повече в пита. Така поведе Рикиардо, следван от Фетел, на 1.6 сек зад австралиеца. В 38-ата обиколка Себастиан влезе за 3-и последен път да смени гумите си, опитвайки пресичаща стартегия. Рикиардо обаче не го последва в следващата обиколка.

 

Той спря чак в 43-ата обиколка и сложи медиум, но излезе доста зад Фетел, на 4-а позиция. Така начело излезе отново Верстапен, пред Райконен, които обаче бяха спирали само по 2 пъти и бяха с доста по-износени гуми. Междувременно 20 обиколки преди края отпадна местния любимец Алонсо, след като загуби мощност. Фетел обаче странно защо започна да изостава от водещите двама, въпреки че бе с по-нови гуми. Отзад Рикиардо започна да го настига и 7 обиколки преди края опита атака, като двамата за малко не се сблъскаха. Даниел излезе извън пистата и Фетел запази позиция. Отпред обаче Верстапен и Райконен запазиха качествата на гумите си и Макс стана най-младият победител в историята на Формула 1 – само на 18 години 8 месеца. Рикиардо, в опитите си да изпревари Фетел, явно претовари задните гуми и в поредпоследната обиколка задната лява гума се спука. Все пак той я смени и завърши 4-и.