Изцяло новият четирилитров V8 (MHP-8) с 1275 к.с. от хибридния хиперавтомобил McLaren W1 ще задвижва в бъдеще и други модели. Възможно е да се появи наследник на McLaren 750S.
Чисто електрическото задвижване все още не е тема за McLaren. Британската компания също така е изключила възможността за V6 или редови шестцилиндров двигател. Вместо това в новата си разработка на бъдещи задвижващи системи инженерите са се спрели на четирилитров V8 с турбокомпресор. Просто защото като „компактен пакет“ осигурявал най-голяма мощност, най-добра реакция и желания адски звук.
Наскоро беше представен наследникът на McLaren F1 и McLaren P1 – хиперавтомобилът W1 с мощност 1275 к.с. Той се задвижва от самостоятелно конструиран лек двигател с два двуструйни турбокомпресора. Агрегатът е подкрепен от мощен електромотор и изключително мощна и бърза 1,4 kWh батерия в карбонов корпус. Според McLaren електрическите компоненти са равностойни на тези от Формула 1.
Наследник на McLaren 750S с нов V8
McLaren обаче вероятно не би могъл да си позволи да конструира изцяло нов двигател само за планираните 399 бройки W1. Всички те отдавна са разпродадени; единичната цена е над два милиона евро. Все пак английската компания иска да оборудва с новия четирилитров V8 и други модели. Например наследника на McLaren 750S, който се очаква през 2028 г. „Не бихме инвестирали в този двигател, ако беше само за 399 автомобила“, потвърди ръководителят на отдел „Комуникации“ Пиърс Скот.
За McLaren W1 (на нашите снимки) твърдят, че достига 200 км/ч от място за 5,8 секунди. Само двигателят му с вътрешно горене отдава 928 к.с. и 900 нютонметра въртящ момент. За да постигне това, 90-градусовият V8 може да набере до 9200 оборота. Топлинната машина се подпомага от електромотор с радиален поток в новата осемстепенна трансмисия с два съединител. Той добавя още 347 к.с. и 440 нютонметра. Комбинираната мощ (1275 к.с. и 1340 Нм) се предава изключително към задните колела.
McLaren W1 е в един ред с предшественици като легендарния F1 от 90-те години на миналия век и първото хибридно чудовище P1, което обаче не успя да премине границата от 1000 к.с. McLaren е спестил 40 килограма тегло само в електрическото задвижване – при 90 процента по-голяма мощност. Наследниците на малко по-достъпните суперспортни автомобили вероятно също ще могат да се радват на такава мощна електрическа подкрепа.
Накратко: McLaren съобщи подробности за конструирания изцяло наново V8 двигател (MHP-8) на хиперкара W1, наследник на F1 и P1. Хибридният силов тракт осигурява 1275 к.с. и в модифициран вид би могъл да задвижва в бъдеще и други модели на марката – например наследника на McLaren 750S, който се очаква през 2028 г.