Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън начело в последната свободна сесия в Китай

Макларън начело в последната свободна сесия в Китай

55
0
Марк Уебър

Пилотите на Макларън и Мерцедес записаха най-добри времена в последната тренировка преди днешната квалификация за Гран при на Китай, като Люис Хамилтън бе най-бърз от всички, следван от съотборника си Дженсън Бътън, Нико Розберг и Михаел Шумахер.

С пето време в последните опити с меки гуми остана Марк Уебър с Ред Бул, който все пак показа отново добра скорост с по-твърдата смес и постоянство.

В квалификационните симулации обаче много близо до скоростта му бяха още Пастор Малдонадо (Уилямс) и пилотите на Заубер Серхио Перес и Камуи Кобаяши. В същото време пилотите на Ферари Фернандо Алонсо и Фелипе Маса записаха 15-о и 18-о време!

Последната тренировка започна при приятно време. Пистата бе суха, температурата на асфалта – 21 градуса. Само за 15 минути те станаха 24.

Хамилтън стартира тренировката с чисто нова скоростна кутия. Така отпадна и минималният шанс старата трансмисия да бъде съхранена и той да избегне наказание с преместване на старта. Във Ферари в опознавателните турове пробваха за последно работата на новите компоненти в колите си. Пилотите на Ред Бул пък запазиха различните конфигурации на корпусите на колите зад ауспусите. Уебър бе най-бърз в първите серии от по 5 обиколки с твърдите гуми медиум. Той направи топтура си в края на стинта и изпревари Розберг и Хамилтън, които имаха близка програма и подобрение на скоростта. Гумите на Люис обаче бяха видимо по-износени, а той остана трети на 0,375 сек от Марк в тези първи опити. Бътън бе с още по-износен медиум и бе само на 0,5 от австралиеца. В това време Алонсо с нов комплект бе десети! Малко по-късно испанецът се забави, докато механиците му се бореха с елемент от предното окачване на F2012.

Във втората част на последните 60 минути изпитания пилотите започнаха същинските симулации на квалификационни турове с меките гуми. Розберг поведе с 1:36.386 мин, а преди това с медиум се оплака от недозавиване в началото на серията си. Шумахер също рано сложи софт и остана на 0,123 сек зад съотборника си.

В Макларън коригираха спирачките на Бътън, Хамилтън направи още една излизане с твърдите гуми.

В Ред Бул имаха проблем с колата на Фетел, чиято предна част се вдигаше повече от очакваното и той довърши серията си с медиум след съперниците си. След това остана повече в бокса за смяна на торсионна щанга на задното окачване.

В последните десетина минути всички направиха сериите си с нов комлект софт, като асфалтът се бе нагрял до 26 градуса.

Бътън записа ново най-добро време – 1:36.262 мин, което подобри още в следващия си тур до 1:36.063 мин, загрявайки още по-добре гумите си. Хамилтън бе шести в първия си бърз тур със софт и най-бърз в първите два сектора във втория, правейки нова най-добра обиколка – 1:35.940 мин!

Фетел бе в трафик, зад прибиращия се Бътън в първия си бърз тур в края и изоставаше на 3,6 сек, Уебър също не показа темпо със софт, като подобри топвремето си с медиум с малко от 1:36.879 на 1:36.635 сек и така остана пети!

Докато другите правеха квалификационни симулации, пилотите на Мерцедес завъртяха дълга сиря с мекия тип гуми за ново изследване на износването на по-топла писта, а в края пак сложиха и медиум.