Mercedes ще продължи да произвежда V8 и V12 двигатели – и дори ще ги усъвършенства. Четирицилиндровите модели, изглежда, не са популярни сред клиентите на AMG.
Mercedes коригира курса си и обяви разработването на хибридно V8 задвижване. AMG потвърди, че новите CLE 63 AMG Coupé и Cabrio ще бъдат оборудвани с 4,0-литров V8 мек хибрид. Двигателят с два турбокомпресора ще отговаря на стандарта за вредни емисии Euro 7. Вече е потвърдено, че V8 агрегатът ще бъде с „плосък“ (flat-plane) колянов вал.
Осемте цилиндъра раждат емоции
Задвижването вероятно ще генерира най-малко 585 к.с. и има за цел да спечели обратно ентусиастите. Например онези, които не успяха да се сприятелят с четирицилиндровия мотор в C63. Други модели също ще продължат да разполагат с големи двигатели с вътрешно горене.
Шефът на AMG Михаел Шибе формулира това така: C63 е получил положителни отзиви за техниката си, но не е разгърнал същата емоционална сила като предишните модели с V8. Дълго време Mercedes се надяваше, че с подробни обяснения ще привлече клиентите към значително по-ефективните двигатели с по-малък работен обем. Тази надежда очевидно се е оказала малко наивна – купувачите и дилърите са останали хладни към технически добре изпълненото четирицилиндрово задвижване. И сега в Mercedes отново се учат, че технологията трябва да отговаря на очакванията на клиентите.
Дванайсетцилиндровият двигател остава
Mercedes обяви и други радикални стъпки. S-класата ще получи мащабно обновяване и вероятно дори ще запази опцията за задвижване с V12 мотор. Тя обаче ще се предлага само на избрани пазари. Това най-вероятно се отнася за финансово силни региони, където регулациите за вредните емисии не са толкова строги, колкото в Европа. Клиентите в арабския свят например винаги са оценявали луксозните автомобили с висока мощност.
В Германия силно бронираният за цивилен автомобил Mercedes S 680 Guard вероятно ще остане в гамата. V12 моторът ще се доставя и за италианския производител на суперспортни автомобили Pagani, който използва двигателя в Utopia. Mercedes е единствената германска автомобилна марка, която все още има V12 в гамата си. В момента BMW произвежда дванайсетцилиндрови двигатели само за дъщерното си дружество Rolls-Royce.
70% двигатели с вътрешно горене до 2027 г.
Наред с другото Mercedes започва да навлиза в реалния свят и когато става въпрос за електрически задвижвания. Хората от Щутгарт прогнозират, че до 2027 г. електрическите автомобили ще заемат 30 процента от продажбите им. С дял от 70 процента двигателите с вътрешно горене ще съставляват явното мнозинство от задвижващите системи. Инженерите планират да съчетаят повечето от тях с 48-волтова система. Всъщност Mercedes възнамеряваше до 2030 г. да бъде изцяло електрически – тази цел очевидно вече не е постижима.
По отношение на дизайна Mercedes се отдалечава от разграничението между задвижване с вътрешно горене и с електрическа система. От това следва, че скоро ще мине времето на възприемания от феновете като „сапунен“ дизайн на EQS. От своя страна AMG също планира промени в дизайна: В бъдеще моделите от начално ниво ще се различават визуално от върховите изпълнения. Това може да не се хареса на купувачите на по-достъпни машини, но вероятно ще зарадва финансово силните клиенти на топмоделите.