Начало Автомобилни новини Mercedes-Benz M 252 – нов бензинов мотор с хибридна техника

Mercedes-Benz M 252 – нов бензинов мотор с хибридна техника

1065
0
Mercedes-Benz M 252

Mercedes представи нова 48-волтова хибридна задвижваща система. Част от нея е нов 1,5-литров четирицилиндров двигател, който в бъдеще ще се произвежда в Китай. Първото приложение ще бъде в новия CLA.

В рамките на новата модулна архитектура MMA в Mercedes продължават да разчитат на технология с вътрешно горене. Тя ще допълва чисто електрическото задвижване. Целта е чрез обширна електрификация да се установят нови стандарти по отношение както на литровата мощност, така и на ефективността. Двата основни компонента са нов бензинов мотор с турбокомпресор и електрифицирана трансмисия с два съединителя. Разработеният от Mercedes двигател M 252 идва от Китай и се произвежда от Geely.

Хибридното задвижване се базира на 48-волтова система с интегриран в трансмисията електромотор, който отдава мощност от 20 кВт/27 к.с. От пръв поглед се забелязва много компактният дизайн на двигателя и трансмисията. Късата дължина на четирицилиндровия мотор е резултат от малкото разстояние между цилиндрите. Тесният корпус на трансмисията се дължи на разположението на електрическите компоненти един до друг. Електрическият двигател, инверторът и трансмисията с два съединителя образуват силно интегриран блок.

Кратки електрически пътувания

Новоразработената 48-волтова литиево-йонна батерия с капацитет 1,3 кВтч служи за съхранение на енергия за електрическата част. Акумулаторът е разположен в т.нар. плосък пакет, в който е интегриран и DC/DC преобразувателят. 48-волтовата система също така управлява електрически компресор за хладилен агент, за да климатизира автомобила при престой и при електрическо пътуване. Поради това вече не е необходим компресор за климатик, задвижван от ремък, както и класически стартер. Тази работа се изпълнява от електромотора в трансмисията.

Електромоторът в трансмисията

В новата система на Mercedes eлектрическият двигател подпомага двигателя с вътрешно горене, особено при работа на ниски обороти. По този начин той позволява електрическо шофиране със скорост за градски условия, поне на кратки разстояния. Когато нуждата от мощност е малка, електрическият двигател може да се използва за „реене“ до скорост от 100 км/ч. По време на рекуперация агрегатът може да възстановява до 25 кВт енергия на всички предавки. Новата осемстепенна трансмисия с два съединителя (8F-eDCT) интегрира електромотора и инвертора. Електрохидравличното управление на механичната система се осъществява от електромотор, който задвижва двете части на съединителя.

По цикъла на Милър

Двигателят с вътрешно горене на системата е новоразработен четирицилиндров бензинов мотор с работен обем 1,5 литра. Агрегатът с типово означение M 252 принадлежи към фамилията модулни двигатели FAME (Family of Modular Engines). Той е предназначен за приложение в различни автомобили. Бензиновият мотор използва горивен процес, базиран на цикъла на Милър, намаляващ разхода на гориво – особено в диапазона на частично натоварване.

Хибридното задвижване се предлага в три нива на мощност със 100, 120 или 140 кВт (136, 163 или 190 к.с.). Всяко от тях се допълва от гореспоменатите 20 киловата на електрическия мотор в трансмисията. Пакетът е предназначен за приложения с предно и двойно предаване, като двигателят и трансмисията са монтирани напречно.

Пазарната премиера на новото хибридно задвижване засега е планирана за предстоящия CLA. Сигурно е обаче, че ще бъде използвано и в други бъдещи модели на Mercedes.