Отборът на Мерцедес обясни защо не вкара Люис Хамилтън в бокса по време на периода на колата за сигурност в Гран при на Маями. Германците също така разкриха причините, поради които са поискали от Хамилтън да даде мнението си за състезателната стратегия.
В 41-вата от общо 57 обиколки, бе задействана виртуална кола за сигурност заради инцидентна межди Ландо Норис и Пиер Гасли. Броени минути след това на пистата излезе истински сейфти кар. Това помогна на Джордж Ръсел. Британецът влезе в бокса и сложи чисто нов комплект гуми медиум. Това помогна на младия британец да изпревари Хамилтън и да заеме по-предна позиция от него. Същевременно седемкратният световен шампион остана на трасето с по-старт комплект твърди смеси на Пирели.
Защо Мерцедес не вкара Хамилтън в бокса?
Техническият директор на Мерцедес Майк Елиът обясни защо отборът не е извикал Хамилтън в този период на състезанието.
„Първо се появи системата за виртуална кола за сигурност. Решихме да извика Джордж в бокса. Това което беше най-правилното решение“, обясни Елиът.
„След това бяхме в позиция, в която имахме доста голяма разлика между нас и Валтери [Ботас]. Той бе плътно следван от Люис. Джордж беше малко по-назад от тях.’
„На този етап от състезанието, когато Валтери и Люис бяха с твърди гуми, Хамилтън се приближаваше към задната част на Валтери и щеше да има възможност да го изпревари на пистата. Ние очаквахме състезанието да се развие по този начин.“
„Но тази виртуална кола за сигурност много бързо се превърна в пълна кола за сигурност. В този момент тя щеше да затвори всички разлики, да свие полето. Щяхме да сме в позиция, в която Джордж беше с чисто нови гуми медиум срещу остаряващите твърди гуми на Люис и Валтери.“
Елиът признава, че моментът на появата на колата за сигурност не е бил полезен за Хамилтън.
„Автомобилът за сигурност дойде в напълно неподходящ момент за Люис“, каза той.
„Ако не го бяхме извикали в бокса, зад него винаги щеше да се намира Джордж, който щеше да е с много по-нови гуми. Ако Хамилтън беше направил ново спиране, той ще загуби позиция на пистата спрямо Джордж и щеше да се окаже зад него на пистата.“
„Въпреки че Люис щеше да има нова гуми, единствените комплекти, които имахме на разположение, бяха твърди или меки. Ако смятате, че меката смес щеше да е добро решение, не сте никак прави. Тя щеше да прегрее твърде бързо и да започне да се разрушава.“
„Знаехме, че ще се изхаби още по-бързо, защото той беше точно зад Джордж и се бореше на пистата. Това щеше да доведе до още по-голяма температура в гумите.“
По време на състезанието Мерцедес попита Хамилтън по радиото дали иска да влезе в бокса. Седемкратният световен шампион предположи , че решението е било на отбора. В крайна сметка британецът е предпочел да остане на пистата с гумите хард.
„Оказахме в дилема, в която нямаше истински правилен отговор“, добави Елиът.
„Ако гледахте по телевизора, щяхте да видите как задаваме на Люис този въпрос. Искахме да знаем какво е неговото мнение. Това беше така, защото нямаше правилен или грешен отговор. Понякога пилотите имат по-добро усещане за автомобила, отколкото ние, инженерите, докато гледаме данните.“
„Така че предвид обстоятелствата, които се случиха, Люис щеше да загуби, ако бе влязъл в бокса“, завърши Майк Елиът.
That time again. #WallpaperWednesday 🔥 Hope you’re ready for a BIG photo drop fresh from the #MiamiGP. pic.twitter.com/tQAY6AlNx0
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 11, 2022