Тимът на Мерцедес имаше сериозни новости за последния състезателен уикенд, сред които кутии за радиаторите с променена форма и модифициран под. Люис Хамилтън обаче заяви след финала на Гран при на Белгия, че подскачането, което бе една от основните теми на сезон 2022, се е върнало при F1 W14 на Спа. Шефът на екипа от Бракли Тото Волф каза след това, че отборът ще разследва дали новите компоненти не са довели до подскачането.
„Колата подскачаше буквално на всяка права. Люис трябваше да намали дори на Бланшимон, където по принцип лесно се минава на пълна газ. Подскачане на правата, прегряване на гумите при спиране и се получава омагьосан кръг. Това бе основният ограничаващ (представянето ни) фактор през уикенда“, обясни Волф.
„Трябва да анализираме ситуацията. В това обновление бе вложена страшно много работа. Подът може да е причината за подскачането. Но ще прегледаме данните. Може и да няма нищо, което да се нуждае от пренастройка. Все още вярвам, че вървим в правилната посока“, продължи шефът на Мерцедес в F1
Според Волф надпреварата в Белгия е била доказателство, че отборът може би не е работил в правилна посока по отношение на настройките в последните надпревари.
„Подскачане имаше при множество отбори, макар и може би не толкова сериозно, колкото при нас. И все пак е жалко, че в този спорт – върхът в категорията – толкова екипи все още имат този проблем. Надявам се това да бъде решено в бъдеще“, добави ръководителят на Мерцедес в Гран при.
Липсата на напредък при осемкратните световни шампиони с новостите за F1 W14 направи впечатление.
„Според мен те ще са разочаровани. Колата им все още се настройва много трудно. Също толкова трудно е да се разбере поведението ѝ, както и да се кара“, сподели бившият F1 пилот и настоящ телевизионен коментатор Мартин Брандъл.
„Мога да си представя объркването им. Мисля, че са я кръстили вече „Дива №2“, нали? Този сезон е за оцеляване, както бе и миналата година. Мерцедес извлича максимума от един лош автомобил, защото са страхотен отбор“, допълни британецът.
Three weeks without racing ahead, but not before a quick message from LH and GR. 🙏 pic.twitter.com/ujDuXTQqA8
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 30, 2023