Начало Тест драйв Мерцедес навлезе и при пикапите

Мерцедес навлезе и при пикапите

1025
0
сн. Кристиян Иванов

Развивайки отново огромните си успехи на всички пазари, завръщайки се на върха сред луксозните брандове в света, Мерцедес реши да предложи и първия пикап в своята история. Новата Х-класа стартира вече и у нас и имахме възможност да я тестваме. Началната й цена е 63 780 лева с ДДС, но първото впечатление от нея категорично е фактът, че моделът кара хората масово да се обръщат, което вече всъщност не се случва често.

Това сподели впрочем като свой първи опит с новия модел и Юрген Заерле, изпълнителен директор на новите официални вносители на Мерцедес у нас от Силвър Стар. Пикапът е наистина импозантен, но по-важно е, че е Мерцедес и фактът, който предизвиква интерес. Да, технически автомобилът има обща база с Нисан Навара, но Навара е отличен пикап, с доказани качества, към които реално Мерцедес прибавя своя стил, лукс и засега някои разработки.

Салонът е впечатляващ за подобен тип автомобил, с типични Мерцедес уреди, въздуховоди и оборудване.

Версията е двойна кабина, с електрически кожени седалки 4+1 места, N1. Налична е и огромна гама от аксесоари, специално разработени от Мерцедес, с които X-класата намира много приложения за употреба – от як пикап с реални офроуд възможности до градски лайфстайл и семеен автомобил. Моделът носи полезен товар до 1,1 тона и тегли ремарке до 3,5 т. Комфортното окачване e част от стандартното оборудване за всички европейски пазари, с пътен просвет от 202 мм. Като допълнителна екстра се предлага по-високо окачване с 20 мм.

Моделът е висок и солиден, но зад волана усещането е като при типичен SUV Мерцедес, чието управление пък заимства, както и много елементи в окачването. Интересно е още, че автомобилът е доста сериозен, широк, с междуосие от 3150 мм, но не се усещат и минимални вибрации на пътя. Що се отнася до качествата извън него, е достатъчно да спомена начина, по който колата се измъкна от дълбокия пресен сняг под лифта на Стойките в Родопите. Скептичните познавачи наоколо категорично споделяха, че тук всеки ден дърпат по някого. Но при X-класата просто се превключва на бавни 4×4 и колата излезе като на асфалт! Засега впрочем моделът се предлага само с „включваемата” система 4MATIC, система за задвижване на всички колела се предлага с моделите X 220 d 4MATIC и X 250 d 4MATIC. Но от средата на 2018 г. ще бъдат предложени и пикапи с постоянно задвижване на всички колела с нов 6-цилиндров двигател.

Мощност

Тестваме по-силната версия с 2,3-литровия битурбо двигател със 190 к.с. и 450 Nm въртящ момент, със 7-степенна автоматична трансмисия и цена с около 10 000 лв. над стартовата.

Мощността е добра за стандартно, дори и по-агресивно каране, софтуерът на трансмисията е пренаписан безупречно. Честно казано, изобщо не стигам до тавана на режима при мощността от над 3700 оборота, защото в съчетание с максимума на въртящия момент още при 1500 об/мин колата, която тежи над 2 тона, дърпа осезаемо. Забележително е, че ускорението от място до 100 км/ч е за под 12 сек, а разходът е под 9 литра на 100 км, при съвсем не екологично съобразно каране.

Безопасност

Моделът е и сред най-добре представилите се на тестовете на EuroNCAP в категориите за безопасност на пътници, безопасност за деца, предпазване на пешеходци и асистиращи системи.

Тестът е публикуван в брой 214 | април 2018