Екипът на Мерцедес ще използва тестваната на Маникур нова изпускателна система по време на уикенда в Сингапур. При нея най-после и тимът от Бракли ще използва така нареченият Куанда-ефект – изгорелите газове се насочват в желаната посока от повърхнините на пода.
Очаква се системата да се ползва и в състезанието в неделя, ако бъдат потвърдени досега постигнатите резултати. Концепцията не е нова за Формула 1: тази година тя бе приложена от Ферари, Макларън и Заубер.
Новата изпускателна система трябва да се появи и на двата болида F1 W03 в петъчните свободни тренировки. С нея бяха направени повече от 1000 км изпитания на Маникур, където пробите се проведоха от Сам Бърд и Брендън Хартли. Михаел Шумахер се отби в единия ден от тестовете на пистата, за да чуе впечатленията от последните нововъведения и да прегледа събраните данни. Неназовани източници от отбора твърдят, че са изключително окуражени от подобрението в поведението на автомобилите.
Ефектът на такъв тип система е най-голям на писти с нискоскоростни завои, каквато е и тази в Сингапур. Освен това спомага за балансиране на автомобилите и за намаляване на натоварването върху задните гуми, заяви наскоро Рос Браун. Англичанинът призна след Гран при на Италия, че отборът може би се фокусира прекалено много върху това да разбере максимално добре гумите вместо да работи по компоненти като ауспусите.
На Маникур Мерцедес изпробваха и новия си троен DRS (подробности за който може да намерите в новия брой на списание ClubS1 – 153). Той обаче няма скоро да влезе в употреба за състезание.