Крис Мийк все още има шанс да стане пилот на Ситроен в световния рали шампион през следващия сезон, заяви шефът на тима Ив Матон. Британецът получи два шанса да демонстрира качествата си този сезон – във Финландия и Австралия, но и двете му участия приключиха с катастрофи. Ситуацията бе особено неприятна в последния кръг, когато той имаше инструкция да стигне до финала в опит да се вземат точки за конструкторския шампионат.
И в двете надпревари Мийк показа страхотна скорост и постоянство. Грешките му обаче доведоха до сериозни инциденти, а в Ситроен търсят стабилни състезатели. Не е сигурно, че ще задържат настоящите титуляри – Мико Хирвонен и Дани Сордо. Крис кара в Австралия на мястото на испанеца, който пък точно преди това спечели рали Германия – първи успех във WRC кариерата му.
Мийк започна австралийската надпревара страхотно, спечелвайки квалификационната отсечка. След това вървеше четвърти преди да се преобърне в 13-ия етап. Самият той обясни, че влязъл с прекалено висока скорост в завой и автомобилът поднесъл. Крис помислил, че се е отървал без сериозни последствия, когато се оказало, че колата е спряла на ръба на хълм и от там се търкулнала, преобръщайки се седем пъти надолу.
Ситуацията се влоши още повече, след като в последния ден пилотът се върна в състезанието по правилата на Рали2, но счупи окачването и не стигна до финала.
– Обясних на Крис преди състезанието, че ако изпълни инструкциите си, ще кара и във Великобритания. Сега шансът за това е далеч по-малък, но все пак ще изчакам малко. Никога не взимам решение веднага след някаква случка. Трябва още да помисля. Според мен има известна възможност (за участие на Мийк). Станалото със сигурност не му помага. В неделя (последния ден на рали Австралия – б.р.) беше наистина лесно да стигне до финала. Знам, че не е леко да си пръв на трасето и да го чистиш за всички останали. Но той трябваше само да се добере до края и да вземе две точки. В крайна сметка не спечелихме нищо с втория си автомобил и това изобщо не е положително. Много неща зависят от развитието на ситуацията в конструкторския шампионат. Не мисля, че ще взема решение преди края на рали Франция – обясни Матон пред wrc.com.