Жоан Мир остава част от семейството на Хонда в MotoGP. Испанецът подписа нов двугодишен договор, който ще го задържи при японците до края на настоящите технически правила в шампионата.
Sticking with the plan 🤝@JoanMirOfficial and @HRC_MotoGP will do everything to get right back on top 🔥#MotoGP2025 pic.twitter.com/hpyhm5muDo
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) July 26, 2024
Днес Хонда обяви, че Мир остава част от заводския отбор до края на сезон 2026. Световният шампион от 2020 г. подписа нов двугодишен договор с японския производител. Това означава, че Мир ще си партнира с Лука Марини и през следващата кампания
Мир се присъедини към Хонда в началото на 2023 г. Преди това той изкара общо четири сезона в Сузуки. Оттеглянето на марката от Хамамацу в края на сезон 2022 принуди испанеца да продължи кариерата си при друг производител.
26-годишният пилот изкара една много тежка първа кампания в Хонда. Той се нуждаеше от доста време, за да се адаптира към изключително трудния за каране мотор RC213V. Мир пропусна няколко старта от кампанията и записа редица отпадания. Най-добрият му резултат беше пето място в Индия. Това беше и единственото му класиране в топ 10.
Тази година проблемите за Мир и Хонда продължават. Испанецът не е записал нито едно класиране в челната десетка, като най-добрите му класирания са 12-ти места в Портимао и Херес. Същевременно Хонда е твърдо на последното място при производителите.
Бъдещето на Мир в кралския беше обект на спекулации през последните месеци. Говореше се, че той иска да напусне Хонда и да отиде при друг производител. Сред спряганите отбори бяха Грезини Дукати, Прамак и Тракхаус Априлия. В последният тим Мир щеше да се събере отново с Давиде Бривио.
Миналия месец се появи информация, че Мир ще остане в Хонда за още две години. Световният шампион за сезон 2020 е бил най-логичният вариант за японците. Преди това от Хонда да направили изкушаващи оферти към Маверик Винялес, Хорхе Мартин, Мигел Оливейра, Джак Милър и др. Всички те обаче са отхвърлили предложенията на японците
„Преди всичко съм много щастлив, че ще мога да се състезавам с Хонда и HRC през следващите две години“, сподели Мир. „Целта ми беше да продължа това партньорство. В крайна сметка успях да го постигна. HRC и аз си партнираме от 2023 г. Тъй като продължаваме да си партнираме, вярвам, че мога да допринеса за подобряването на RC213V.“
„Знам какво трябва да направя и знам какво може да постигне Хонда. Затова се надявам, че можем заедно да го постигнем. Ще продължим да работим усилено за бъдещето до края на този сезон“, добави пилотът на Хонда.
Днешната новина означава, че Хонда няма да променя заводския си състав за следващия сезон. Освен Мир, марката залага и на Лука Марини. Италианецът спечели първата си точка с марката в последния рейс уикенд в Германия. По-рано този месец стана ясно, че Алейш Еспаргаро ще бъде тест пилот на Хонда, започвайки от 2025-та.
And with that @HRC_MotoGP is sorted until 2026 👀
But in terms of the #MotoGP2025 grid, there are only 8 spots left… 👀#MotoGP pic.twitter.com/T8DTE9bLjU
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) July 26, 2024