Начало Автомобилни новини Mitsubishi Racing Lancer

Mitsubishi Racing Lancer

82
0

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) и техният отдел за моторни спортове MMSP развиха нов рали автомобил за пресечен терен – турбодизеловия Racing Lancer.

Идеята в началото е моделът да участва в няколко кръга от различни серии на тазгодишния календар, но това да е етап от подготовката за победа в Рали Дакар през 2009 година.

Както бе казано и официално, най-новият рали автомобил за пресечен терен ще бъде задвижван от турбодизелов агрегат, който вече е бил изпитван в състезателните спецификации на Pajero Evolution при участието му в Рали Централна Европа (първият кръг от новосформираните серии Дакар), Рали Трансиберико (втори кръг от Световния рали шампионат за автомобили за пресечен терен) и Баха Еспаня (трети кръг от Cross-Country Bajas).

Надпреварването в състезания срещу най-добрите тимове в този спорт е помогнало на тима да събере важна информация, която иначе не би могла да бъде получена само чрез тестове. Хироши Масуока (Япония) два пъти се е състезавал с турбо версията на Pajero Evolution и е видимо ентусиазиран от потенциала на новия модел.

„Дизеловата версия е изключително лесна за каране благодарение на страхотния въртящ момент, постижим в доста по-широк диапазон от обороти.” – казва Масуока. „Представя се по-добре по отношение на поведение на пресечен терен в сравнение с бензиновия си еквивалент. Освен това ускорява по-добре на излизане от завои, а и на прави участъци. С правилните настройки може да бъде много по-бърз.”

Хоан Рома (Испания) е карал също Pajero Evolution с новия турбодизел в Рали Трансиберико. Той е казал, че му се е наложило да адаптира стила си на каране към новия по-висок въртящ момент на агрегата. С този автомобил Рома успя да стане три пъти най-бърз в етапите, като в един момент даже водеше в надпреварата.

Експерименталният автомобил е покрил повече от 8000 км в тестове и надпревари, като инженерите, отговарящи за проекта, са успели да се възползват от изминатите километри и са развили нова геометрия на окачването, за да се справя Racing Lancer оптимално с различното разпределение на масата и по-високия въртящ момент. Освен това са поработили малко и върху двигателя, като са осигурили по-добро охлаждане за него и други компоненти. Благодарение пък на серия технически подобрения по турбото работата на двигателя в ниските обороти е по-добра, има повече мощност при по-високи скорости, а същевременно и надеждността е оптимизирана.

Racing Lancer взе участие в едноседмични тестови сесии в Испания и Мароко към края на юни. Основният пакет вече е готов, проблемите са решени, а тимът вече започва да усеща предимствата от опита, събран с Pajero Evolution. Racing Lancer ще продължи с тестовете към края на август и началото на септември, а после и в някакъв момент на октомври. Всеки тест ще трае по около две седмици, като колата всеки път ще покрива около 4000 км.