Привличането на Валтери Ботас в Мерцедес е застраховка и предупреждение от страна на отбора след потвърждаването на Андреа Кими Антонели за титуляр в екипа догодина, заяви Хуан Пабло Монтоя. Колумбийският пилот приема като свършен факт, че финландският състезател ще се върне в Бракли, след като остана без договор за следващия сезон.
„Това решение на Мерцедес е интересно. За мен подписването с Ботас е предупреждение. Първо, взимат го като резервен пилот. Това според мен говори, че не са особено уверени в Антонели, въпреки че очевидно няма да го заявят публично“, коментира Монтоя
„Те твърдят, че са напълно убедени в способностите му. Тото говори как Люис [Хамилтън] се изгубил и затова избрал млад пилот. Но според мен умното е да подпише с Ботас, който да е резерва. Тогава ако нещо стане с Антонели – много инциденти, много грешки, то спонсорите, Мерцедес, всички ще имат сигурен вариант. На мястото на Антонели бих си помислил, че трябва да се стегна при това положение“, продължи Монтоя.
„Въпросът е дали Антонели е достатъчно добре подготвен. Направил е милион обиколки в сравнение с хората, с които се състезава с изключение на Формула 1. Има огромна подготовка в F2, тестове със стари Мерцедес-и. От тази гледна точка според мен е супер подготвен. Но случилото се в Мексико… Беше много бавен и това е сериозно. В Италия излезе да бие световния рекорд в първата обиколка и строши колата. В Мексико беше бавен. Реакцията бе еднаква – критикуваха го и за катастрофата, и за последвалото темпо. Трябва да знаеш как да намериш баланс“, каза още Монтоя.
Самият Антонели призна, че в Италия е разбрал по трудния начин какво е напрежението във Формула 1, въпреки че от Мерцедес са работили с него, за да го подготвят.
„За Мексико имах повече време за предварителна работа, защото тогава нямаше Формула 2. Получи се далеч по-чиста сесия в сравнение с Монца. Не исках да поемам никакви рискове и научих много. Последните седмици са посветени точно на това: учене. Виждате ме значително повече в падока на Формула 1, докато свиквам да съм на пистата, изграждам връзките си с отбора и най-общо разбирам как протича един състезателен уикенд“, сподели Антонели.
Лео Турини отбеляза в свой коментар, че във Формула 1 отдавна не е имало толкова нови лица. Вече наблюдаваме представянето на Лиам Лоусън, Франко Колапинто и Оливър Беърман. Официалните дебюти на Антонели и Габриел Бортолето ще са догодина. За Джак Дуън има известни съмнения, откакто стана известно, че Флавио Бриаторе иска Колапинто.
„Ако 6 от 20 пилоти са нови лица, то това може да се нарече своеобразна революция. Подобно епохално събитие не се е случвало отдавна и идва след сериозен застой“, написа известният италиански журналист по повод привличането на толкова млади пилоти
„Формула 1 преживява смяна на поколенията. Преди това беше спорт за по-възрастни хора като мен, но сега аудиторията рязко се подмладява. Това, разбира се, е чудесно. Мисля, че процесът на подмладяване бе повлиян от ранното влизане в спорта на младия Макс Верстапен, както и Шарл Льоклер плюс двамата пилоти на Макларън. Не е изключено и съвременните F1 болиди да се управляват по-леко, макар че подобни изявления идват само от ветерани. И отдавна вече не е проблем невъзможността да се трупат километри на тестове. Просто взимате младеж, който е тренирал достатъчно дълго на симулатор и го пускате в Гран при“, продължи Турини.
„Времето ще покаже кой от новите пилоти е истински таланта и ще си пробие път към славата. В момента ми харесва как се справят Колапинто и Беърман. Изглежда, че и Лоусън е доста стабилен младеж. За Антонели едновременно се тревожа и се надявам да се справи. Той не ми е просто сънародник, а е от моя регион – Емилия Романя. Как да не го подкрепям? Но все пак ми се иска наследникът на Люис Хамилтън на пистата да е зад Люис Хамилтън. Младостта е нещо прекрасно, но онези, които обичат Ферари, винаги ще си останат тифози“, написа още Турини.
View this post on Instagram