Марк Маркес от екипа на Repsol Honda бе най-бърз в последния ден от тестовете на пистата Филип Айлънд в Австралия. Испанецът постигна 1:29,158, но за трите дни официални предсезонни изпитания, най-бърз остана Маверик Винялес от екипа на Team Suzuki Ecstar, който вчера даде време 1:29,131. Последната сесия в Австралия бе изпълнена с инциденти – общо 11 пилоти паднаха на пистата.
Пистата днес предостави най-добрите условия за тестове на пилотите от трите дни. За първи път пилотите веднага излязоха на пистата, а още в първите си обиколки 7 от тях разбиха бариерата от 1:30 мин. за обиколка. Един от тях бе Лорис Баз. Пилотът на Avintia Racing подобри времето си с повече от половин секунда от това, което постигна в четвъртък. Но тогава започнаха и инцидентите. Първият червен флаг бе заради Тито Рабат, който катастрофира на бързия 1-и завой един час след началото на сесията. Съотборникът му от Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Джак Милър падна по същото време на завой 6. След рестартирането на сесията падна Винялес, последва го съотборникът му Алейш Еспаргаро и пилотът на Tech 3 Пол Еспаргаро на завой 2, но те се отърваха без контузии.
В средата на деня заваля пак дъжд, а пилотите се прибраха в боксовете. След това обаче, Рабат и Алейш Еспаргаро катастрофираха отново, последвани от Брадли Смит и Кал Кръчлоу от LCR Honda на завой 4 – фибата Honda. Червен флаг бе показан един час преди финала, след като Данило Петручи претърпя инцидент на завой 8 (Hayshed). Италианецът счупи дясната си ръка (фрактури на няколко места) и бе закаран в болница в Мелбърн. Така пилотите с инциденти днес са: Рабат и Алейш Еспаргаро по два пъти, Милър, Пол Еспаргаро, Винялес, Смит, Кръчлоу, Петручи, Юджийн Лавърти (Aspar MotoGP Team), Хорхе Лоренсо на 10-и завой и накрая най-бързият пилот Марк Маркес също падна на фибата Honda (4-и завой). Общо станаха 13 инцидента.
Така най-бърз бе Маркес от екипа на Repsol Honda, който изпревари с 0.141 сек. Маверик Винялес. Карл Кръчлоу се нареди 3-и с последната си 58-а обиколка от сесията. Едно от най-изненадващите постижения за деня бе от Хектор Барбера, който стана 4-и с 1:29.361, а съотборникът му от Avintia Racing – Лорис Баз стана 6-и, като между тях се вклини Валентино Роси – на 0,277 сек. от Маркес. На 7-о място бе Дани Педроса, като даде най-доброто си време в средата на деня. Той изпревари Пол Еспаргаро и Хорхе Лоренсо, а топ 10 оформи заводският пилот на Ducati Андреа Довициозо – на 0.702 сек. от Маркес.
Благодарение на времето си от четвъртък – 1:29.131, Маверик Винялес оглави класирането за тестовете и си тръгна като най-бързия пилот от Австралия. След него е Марк Маркес, а 18 минути преди края на последния ден, 3-и стана пилотът на LCR Honda Кал Кръчлоу с време 1:29,348.
Въпреки трудния трети ден, шампионът Лоренсо си тръгва от Филип Айлънд 4-и, но само на 0.004 сек. (4 хилядни) пред Хектор Барбера, който доказа, че GP14.2 е все още конкурентен, въпреки няколкото последвали го генерации на заводския мотоциклет на Ducati. Времето на Роси от четвъртък – 1:29.404, го класира в общото подреждане 6-и, като продължи да доказва силата и формата на заводските мотоциклети Yamaha. Вторият най-бърз мотоциклет на Ducati в края на тестовете на Филип Айлънд е на Лорис Баз от Avintia Ducati. Новата седалка на французина определено му донесе по-голям комфорт и той стана 7-и в главното класиране, а след него бе Дани Педроса с време 1:29.606, само 0.023 сек. след Баз. Топ 10 в комбинираните времена допълниха Пол Еспаргаро и Андреа Яноне с времето си от четвъртък.
На 11-о място е Андреа Довициозо – другият заводски пилот на Ducati, който изостана от съотборника си Яноне само с 3 хилядни (0,0003 сек.). След него е пилотът на Octo Pramac Yakhnich Скот Рединг. Британецът Брадли Смит остана 13-и , пред най-бързия в сряда Данило Петручи. Австралиецът Джак Милър, който се върна на пистата след като лекуваше контузия стана 15-и.
Пилотите и отборите ще се върнат на пистата на 2 март за третата, последна тестова сесия преди началото на сезона. Тя ще бъде в Катар, на Лосаил.