Начало Moto News MotoGP: Винялес с половин секунда преднина във втория ден на Сепанг

MotoGP: Винялес с половин секунда преднина във втория ден на Сепанг

235
0
Маверик Винялес
Маверик Винялес Снимка Yamaha

Маверик Винялес (Monster Energy Yamaha MotoGP)  остана само на 0.067 сек. от най-бързата обиколка на Сепанг, за всички времена, направена от Хорхе Лоренсо  – 1:58,830.  Това стана във втория тестов ден на пилотите от MotoGP на малайзийската писта. Винялес в края на сесията спря хронометрите на 1:58.897.

Винялес бе на трето място през по-голямата част от втората следобедна сесия. Той направи постижението си късно, малко преди червените светлини да оповестят края на сесията. Той подобри времето в последния сектор с повече от 3 десети и пресече финала с повече от половин секунда – 0.527 сек. пред най-близкия съперник Алекс Ринс (Suzuki Ecstar).

Доброто постижение на Винялес се дължеше на положителната работа, свършена в първия ден от тима на Monster Energy Yamaha MotoGP

Валентино Роси стана шести. Ветеранът направи 51 обиколки и беше само две десети от секундата от съотборника си през по-голямата част от сесията, преди Винялес да завърти бързия си тур. Марката от Ивата потвърди, че те имат сериозен план, подкрепен с различни крила и елементи на шасито, за да гонят успех. Щастлив от напредъка, постигнат от ноември насам, директорът на екипа Масимо Мерегали казва, че фокус в работата на Сепанг е последната част от завоя, излизането и ускорението.

Фабио Куартараро и Франко Морбидели завършиха съответно 14-и и 15-и. Французинът караше мотоциклет от 2019 г., а двамата направиха по 58 обиколки. Алекс Ринс бе пилотът, който бе пред Винялес. Испанецът приключи деня с време 1:59.424 – 2-и и направи 61 обиколки. Мениджърът на екипа Давиде Бривио каза, че върви добре. Те имат различни подвижни рамена, нова аеродинамика и различни комбинации; карти на двигателя, съединител, както и изпускателна уредба. Така заводът от Хамамацу започна да реди пъзела за първото състезание за 2019 г. Съотборникът на Ринс – новобранецът Хоан Мир стана 21-и с 64 обиколки.Близо до Ринс, само на 0,093 сек. остана най-бързият пилот на Ducati. Това отново бе ездач от независим отбор – Джак Милър (Alma Pramac Racing). Австралиецът направи 49 обиколки.

След него бе Андреа Довициозо, който бе най-бързият пилот Mission Winnow Ducati и стана 4-и на 0,043 сек.

Той работеше по рамата. Тийм мениджърът Давиде Традоци каза, че съотборникът му Данило Петручи се е концентрирал във връзката между газта и задната гума. Работил е по електрониката и двигателя. После ролите бяха разменени. Традоци каза, че тимът от Борго Панигале е планирал по-сериозна работа за третия тестов ден. Двамата пилоти направиха по-дълги серии в следобедната сесия. Петручи имаше „повече за учене“ от съотборника си.

Тито Рабат (Reale Avintia Racing) го изпревари с неговия GP18 и стана 7-и. Най-бързият новак бе Франческо Багная – 12-и за Alma Pramac Racing.За разлика от вчера, Карл Кръчлоу (LCR Honda Castrol) направи добри обиколки и стана 5-и. Той бе най-бързият пилот с Honda. Британецът, който счупи глезен на Филип Айлънд, направи 53 тура и остана само на 4 хилядни от Довициозо. Той катастрофира, но без последствия. Следващият пилот с Honda е шампионът Марк Маркес. Звездата на Repsol Honda Team който пак приключи работа по-рано, направи 37 обиколки. Той правеше дълги стинтове следобед. Марк работеше по новия си байк, новия двигател и електроника, а също и с различни предни аеродинамични обтекатели. Съотборникът на Кръчлоу – Такаки Накагами (LCR Honda Idemitsu) стана 10-и след 60 обиколки.