Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Може да се наложи да импровизираме със стратегиите, призна Алонсо

Може да се наложи да импровизираме със стратегиите, призна Алонсо

39
0
Фернандо Алонсо

Фернандо Алонсо бе най-бърз във втората свободна тренировка преди Гран при на Монако, но не изпадна във възторг от това си постижение. Вместо това призна, че в неделя може да се наложат импровизации със стратегиите, след като днес екипите промениха програмите си заради мократа писта следобед.

Тук в Монако най-важното нещо в тренировките е да направиш колкото се може повече обиколки, защото пистата е безкрайно специална и трябва да се чувстваш достатъчно добре в колата. Дъждът съкрати времето ни на писта през втората сесия, но в крайна сметка успяхме някак да изпълним цялата си програма. Със или без турбо трасето си остава все така сложно, така че доброто представяне в квалификациите ще е жизненоважно. В последните няколко тура със суперсофт подобрихме сцеплението и няма съмнение, че тези гуми ще се използват в събота следобед. За надпреварата има още много да учим, тъй като никой не направи дълга серия. При това положение може да се наложи да импровизираме със стратегиите – коментира Алонсо.

Инженерният директор Пат Фрай отбеляза, че Ферари не са извлекли максимума от деня:

Обикновено в Монако се правят колкото се може повече обиколки. Това е единственият начин да придобиеш увереност относно пистата. Тази година е дори още по-важно, за да разберем как да управляваме мощността, да контролираме въртящия момент, опитвайки се едновременно с това да намерим лимитите, прескачането на които води до грешки. За инженерите пък е жизненоважно да разберем какво можем да подобрим по отношение на управляемостта и стабилността на колата. Стените са толкова близо, че пилотите наистина трябва да се чувстват удобно в болидите си.

Фрай обясни, че най-мекия тип гуми този сезон са по-твърди в сравнение с миналогодишните спецификации и отнемат повече обиколки, докато се загреят до оптимална температура.

Затова беше толкова важно да ги изпробваме с поглед към квалификацията. За съжаление сесията на Кими бе прекратена след едва четири тура заради проблем със скоростната кутия в неговия F14 T. Надяваме се, че с допълнителния ден за работа, който имаме в Монако, ще се справим с настройките на автомобилите – допълни той.