Начало Автомобилни новини Новият Ford Focus – модерен, прецизен, икономичен…

Новият Ford Focus – модерен, прецизен, икономичен…

697
0

Новият Ford Focus дойде в България. Дори успяхме да го караме и останахме впечатлени. Това се отчита от компанията като фейслифт, но е практически нов автомобил. Освен смелите промени в дизайна отвън и отвътре, автомобилът е претърпял сериозни промени.

Новият Ford Focus има 18 нови или усъвършенствани технологии в помощ на водача, значителни подобрения в икономичността. Освен това идва и с два съвсем нови икономични двигателя – 1.5-литрови бензинов EcoBoost и дизелов TDCi. Освен това Focus пристига с гласовата технология SYNC 2 – новата система за свързаност на Ford. Друг силен коз е, че още при появата си, автомобилът е наличен в трите си разновидности – хечбек с пет врати, седан и комби.

Предният капак е с динамична форма от предните колони към върха на обърнатата трапецовидна решетка. Предницата се допълва от по-тънките и изваяни предни фарове и по-изтеглените фарове за мъгла, а хромираните детайли подсилват усещането за елегантност, докато задната част на автомобила е по-динамична с новата лайсна и оформлението на задния капак и по-тънките стопове.

Промените в интериора на новия Focus са в по-интуитивната визия, волан и централна конзола с по-малко бутони. Новата централна конзола за съхранение на вещи предлага повече място и интегриран плъзгащ се подлакътник. При Focus е постигната най-добрата обезшуменост в класа, постигната благодарение на по-плътните настилки, по-дебелите странични стъкла и подобрената изолация на двигателя.

Новият Focus предлага подобрена до 19% икономичност в сравнение с настоящия модел и значително намаление на СО2 емисиите във всички модификации. От една страна това заради избрания за 3-и пореден път Световен двигател на годината, – 1.0-литровия бензинов EcoBoost двигател. Колата се предлага с 1.0-литровия EcoBoost с 99 г/км СО2 емисии.

По-интересен обаче е новият икономичен 1.5-литров бензинов EcoBoost двигател на Ford, наличен със 150 и 182 к.с. и нова 6-степенна автоматична скоростна кутия, който имахме възможност да покараме доста дълго време. Оборудван с 6-степенната механична скоростна кутия, двигателят осигурява 7% по-добра икономичност в сравнение с предходния 1.6-литров EcoBoost двигател с аналогична мощност. Новият 1.5-литров дизел TDCi със 120 к.с.и автоматична 6-степенна скоростна кутия Powershift предлага с 19% подобрение в икономичността спрямо сегашния Focus с 2.0-литровия TDCi двигател, 115 к.с. и Powershift. Версията със 150 к.с. и 6-степенна механична скоростна осигурява 15% подобрение спрямо предходния модел със 140 к.с.

Сега Focus има уникално пътно поведение и водещата в класа си пътна динамика. Инженерите на Ford са осигурили по-солидно, отзивчиво и свързано с пътя усещане, като са увеличили структурната стегнатост в предната част и са променили геометрията на окачването, увеличили са страничната здравина и пренастроили амортисьорите. Пренасторено също е и електрическото сервоуправление. Първата в индустрията Система на Ford за стабилност с функция за предвиждане на опасни ситуации следи скоростта на автомобила и реакциите на водача, за да предвиди загубата на сцепление, още преди да е настъпила и предварително задейства системата за електронна стабилност, за да подобри безопасността.

Новият Focus е първият Ford, предлагащ перпендикулярно паркиране – нова хендсфри технология, която помага на водачите да паркират на заден ход в тесни пространства.  Колата е със системата Активен паркинг асистент за успоредно паркиране, която с натискане на бутон и ползвайки ултразвукови сензори намира паркомясто и управлява волана, докато водачът контролира педалите. Добавянето на два нови сензора в задната част на новия Focus позволява перпендикулярното паркиране да се осъществи по същия начин.

С допълнителните сензори Ford предлага за първи път в Европа технологии, които помагат на водачите и при излизане от паркомясто. Единият е Cross Traffic Alert (Предупреждение за страничен трафик) – при излизане на заден ход от паркомясто предупреждава водачите за автомобили, преминаващи зад тях. Ползвайки радар с радиус 40 метра, системата издава три предупредителни сигнала, ако засече преминаването на автомобил от която и да е посока. Другият е Park-Out Assist (Система за напускане от паркомясто), която помага на водачите да излязат от мястото при успоредно паркиране.

Ford е усъвършенствал и Системата за активно спиране в града, която използва сензори в предната част на автомобила за сканиране на статичен обект пред автомобила и подготвя спирачките, ако автомобилът приближава обекта твърде бързо. Ако водачът не реагира, системата намалява въртящия момент и автоматично задейства спирачките, за да намали силата на удара. Технологията е подобрена да работи със скорост до 50 км/ч, в сравнение с 30 км/ч в предходния модел. Адаптивният  автопилот помага на водачите на Ford да запазят зададено отстояние от предния автомобил, дори когато той се движи с по-ниска скорост от зададената на автопилота.

За първи път новият Focus е оборудван с технологията на Ford – MyKey. Тя позволява на собствениците да програмират ключа – обикновено този на младите шофьори – с ограничение за максималната скорост, която да вдигат, и максималната сила на звука на аудио системата и предотвратява стартирането на автомобила, ако не са поставени предпазните колани. Системата не позволява изключването от младия шофьор на системите за безопасност.

Подобрената Система за адаптивни светлини вече настройва светлините на новите би-ксенонови HID фарове за най-добро осветяване на пътя. Технологията преценява обкръжаващата автомобила светлина, както и обекти по пътя отпред и нагажда ъгъла на фаровете и интензивността им от 1 до 7, в зависимост от скоростта на автомобила, ъгъла на завиване и разстоянието до предмет отпред. При висока скорост, например на магистрала, фаровете се вдигат и предоставят по-дълъг и прав сноп светлина за подобрена видимост напред. В градовете, където скоростта е по-ниска и уличното осветление е по-силно, фаровете се снишават леко за по-интензивно осветяване на пътя непосредствено отпред. При завиване с по-ниска скорост, фаровете осветяват частта откъм завоя за евентуални пешеходци и колоездачи. При по-висока скорост фаровете насочват светлината по-навътре в завоя.

Подробен тест на новия Focus ще ви предложим в някои от следващите броеве на списанието.