Макс Верстапен не подкрепя идеята за забрана квалификационния режим на задвижващите системи на Мерцедес. Наскоро шефът на тима му Ред Бул Кристиан Хорнер заяви, че според него правилата на затворен парк след квалификация трябва да важат и за двигателите. 20-годишният пилот обаче не е на същото мнение.
„Човек трябва да е честен и да разбере, че в Мерцедес са свършили по-добра работа от всички останали. Защо да губят предимството си? Не би било честно. В противен случай би трябвало всички да използват един и същи двигател, а не мисля, че някой иска подобно нещо. Не бива режимът да се забранява сега заради това, че тимът на Мерцедес е толкова конкурентоспособен”, обясни Верстапен.
Той допълни, че от Формула 1 зависи да промени правилата така, че подобни неща да се избягват.
Състезателният директор на ФИА Чарли Уайтинг посочи още по време на уикенда в Австралия, че подобна забрана не се обсъжда.
Междувременно пък Бърни Екълстоун отново изрази мнение относно настоящата ситуация в спорта. Според него екипът на Мерцедес печелел твърде много и е нужно изравняване на задвижващите системи.
„Спешно са необходими вълнуващи надпревари. Голям фен съм на Мерцедес и уважавам работата им, но те печелят прекалено много. Ако продаваха или даваха под наем задвижващата си система на топ тим като Ред Бул, щяхме да имаме по-добри, по-интересни състезания и може би различни световни шампиони. Нямаше да се случи тази тотална доминация, което според мен щеше да е по-добре и за Мерцедес”, заяви Екълстоун.
„Либърти трябва да постигнат равенство между отборите по отношение на агрегатите. Необходимо е производителите да разберат, че това е нужно, за да стане спортът по-атрактивен. Публиката не бива да знае кой ще спечели още преди старта, само защото един или два двигателя са толкова по-силни от останалите.”