Четвърти и десети завършиха в Гран при на Сао Пауло пилотите на Мерцедес Джордж Ръсел и Люис Хамилтън. Обобщението на тима бе, че това е „оскъдна награда“ за положените усилия, но пък имало много данни, по които да се работи.
Хамилтън има големи проблеми, откакто Мерцедес въведе последните си новости за F1 W15 в Остин, САЩ. В Бразилия седемкратният световен шампион определи автомобила като „най-лошата кола, която някога съм карал“.
„Сигурен съм, че подскачането през 2022 г. бе по-лошо, но мисля, че колата тогава бе по-добра. Това беше най-неравното каране в кариерата ми. В Катар би трябвало положението да е по-добре – в смисъл, че пистата е по-гладка. За [Лас] Вегас не знам. Надявам се във Вегас да не е толкова зле, колкото тук. В събота беше ужасно, в неделя беше ужасно. Беше много зле и в квалификацията, и в спринта. Колата бе с ужасно поведение през целия уикенд“, коментира Хамилтън.
Пилотът на Мерцедес бе попитан на какво се дължи непостоянството в поведението на болида.
„Вие ми кажете. Това е въпросът. Ако намерите причината, ще ви дам милион долара“, отговори Хамилтън
„Просто се съсредоточавам върху нещо друго (на пистата). Не се борим за шампионата и няма особено значение къде ще завършим в първенството. Не ми пука дали аз ще съм пред или зад Джордж в подреждането. За мен няма кой знае каква разлика. Искам да опазя колата от катастрофи и да се опитам да взема точки за тима (в оставащите стартове). Ако ми дадат кола, която не отскача от пистата в следващите няколко състезание, може и да постигнем по-добър резултат. Нямам търпение за Коледа“, продължи Хамилтън.
Седемкратният световен шампион все пак успя да проведе демонстрацията с болид на Аертон Сена и определи това изживяване като „най-прекрасното изживяване“.
„Затова все пак съм щастлив и благодарен, че се случи. Феновете бяха изумителни. Те бяха невероятни през целия уикенд. Мисля, че започнаха да идват на пистата в 3 сутринта. Така че да не говорим за колата, защото тя не е добра“, допълни Хамилтън.
View this post on Instagram
Ръсел каза, че състезанието е било „лудост“ и че е бил изненадан от скоростта си в първата част на надпреварата
„Наляганията на гумите бяха сбъркани. После аз исках да остана на пистата при виртуалния сейфти кар и по-силния дъжд, защото мислех, че ще има червен флаг. Спрях в бокса, както направи и Ландо [Норис] и накрая бяхме четвърти и шести, докато тези, които останаха на трасето, финишираха пред нас. Но след състезанието е лесно да се правят изводи. Ние сме заедно в тази битка и се опитваме да взимаме възможно най-добрите решения с наличната информация“, коментира Ръсел.
„Мисля, че в началото на уикенда щяхме да се радваме на четвърто място. Но след втората позиция в квалификацията и фактът, че водех през първата половина от състезанието, е трудно да не чувствам известно съжаление за пропуснатата възможност“, добави Ръсел.
View this post on Instagram