Новият Golf 6-то поколение е вече факт. По значимост и комфорт Golf преминава отвъд границите на своя клас.
Volkswagen разкри тайната на годината в автомобилния бранш – новият Golf. С над 26 милиона продадени автомобила, той е най-успешният европейски модел, появявал се на бял свят. По-стойностен от когато и да било, шестото поколение на Golf дава в голяма степен нова дефиниция за качество и комфорт в своя клас, споделя проф. д-р Мартин Винтеркорн, Председател на Управителния съвет на Volkswagen AG. Въвеждането му на пазара в Европа предстои през октомври 2008 година.
Силата на иновациите
Golf толерира технологичния напредък
Стилният, изчистен дизайн на новия Golf показва пътя на марката към бъдещето. Акустичните характеристики и пълноценният комфорт на Volkswagen преминават отвъд границите на този клас. Иновативните двигатели и трансмисии намаляват разхода на гориво с до 28%. Всички бензинови и дизелови агрегати отговарят дори на еко стандарта EURO 5, който предстои да бъде въведен.
Системите за улесняване на водача, като автоматичното регулиране на дистанцията (Adaptive Cruise Control), електронното адаптивно окачване (Dynamic Drive Control) и системата за самопаркиране „Park Assist, въвеждат допълнителни топ-технологии на борда на Golf. Новата оптимизирана ESP-система, седемте въздушни възглавници, включително въздушна възглавница за коленете на шофьора, противодействащите на удар при преобръщане подглавници, дебютиращата при Golf система за предупреждение при непоставени предпазни колани на задната седалка и серийно предлаганата система дневни светлини, осигуряват максимална степен на сигурност.
Екстериорът
Прецизност от ново измерение
Характерните достойнства на новия Golf се отразяват невероятно в стилния му дизайн. Използвахме характерните елементи за Golf и им придадохме нова форма, обяснява Валтер де Силва. Италианският шеф на дизайнa в концерна подчертава: Golf е идеализиран в целия свят на автомобилостроенето. Ето защо и новият модел е уникален и неповторим в своя дизайн и визия. В същото време шестото поколение Golf е още по-спортен и прецизен в сравнение с предходните. Според Де Силва „Той поставя много повече акценти и е още по-съвършен от своите предшественици – с ясно дефинирани линии и прецизно изваяни форми. А Клаус Бишоф, главен дизайнер на Volkswagen, допълва: „Всеки детайл е безкомпромисно ориентиран към това да допълва достойнствата на автомобила.
Най-вече при директно сравнение на пето и шесто поколение става ясно колко силно се е променил новият Golf. Екипът Де Силва – Бишоф целенасочено избира характерните белези на модела и ги изпраща на пътешествие в бъдещето. Към тези стилистични белези принадлежат ярката предница на първото поколение и подобрената през четвъртото поколение C-конзола.
При покривната част, подобно на новото Scirocco, се наблюдава една доминираща раменна част. Това се дължи на прецизно моделираната линия, която цели да наподобява хармонично тренирана мускулатура, като започва от предните светлини и завършва в задните стопове. Силуетът на тази линия – така наречената характерна линия – отстрани дава впечатлението за повече самоувереност и по-ниска позиция спрямо земята на новия Golf.
Всички повърхности като цяло са по-стегнати и естетически по-издържани. Отпред новият модел наследява хоризонталните лайстни на радиаторната решетка на първото Golf-поколение, самата решетка е в черен цвят. Линията на броните кореспондира с тази на решетката. В областта отдолу, отново в черно, намират своето място и вентилационните отвори. На този фон са разположени и фаровете за мъгла с изискани хромирани пръстени.
В задната част доминират хоризонталните линии. По-широките задни светлини бележат отличителния дизайн, който нощно време не може да бъде объркан. Стилистиката с прозрачен корпус за мигачите и светлините за движение на заден ход, напомня за Touareg. Съчетавайки всички тези дизайнерски черти, новият Golf изглежда още по-широк, по-нисък и още по-стойностен.
Интериорът
Премахване на ограниченията на класа
Новият интериор е също толкова стойностен. С изисканите си материали и отличителни черти както функционалност на допир и естетически издържани форми, Golf взривява статуквото в своя клас. Изисканата визия, висококачествените материали, детайлите като хромираните апликации или заимстваните директно от Passat CC овални форми на инструментите, оставят впечатлението, че се качвате в автомобил, част от един по-висок сегмент. Подобрения ще откриете и в ергономичността на интериора. Всички функции и инструменти са още по-лесни са управление. Сред тях се нарежда въведеното за първи път при Passat CC интуитивно управление на автоматичната климатична система „Climatronic” и по-удобно разположените в корите на вратите ел. бутони за стъклата.
Най-характерният белег в автомобила отново е типичната за Volkswagen любов към детайла. Системата за предупреждение при непоставени колани на задната седалка: Ако поръчате Golf със странични въздушни възглавници отзад, водачът има възможност, с помощта на индикатор на мултифункционалния дисплей, да разпознае поотделно за всяко едно място на задните седалки дали пътниците са поставили предпазните колани. Кожен салон: За първи път в Golf намира приложение нов материал с подобрени свойства. Багажно отделение: Четири практични куки за багаж се грижат за това след пазар съдържанието на пликовете и торбите да не се разпилява по време на пътуване. Външни огледала: Благодарение на аеродинамичната си форма те се замърсяват значително по-малко. Управлението им отвътре е също подобрено, като регулирането е интегрирано по-напред и нагоре в кората на шофьорската врата.
Шумоизолацията
Най-тихият Golf от създаването на модела
Новият Golf се отличава с първокласни шумоизолационни качества. Специално заглушаващо фолио върху предното стъкло, както и нова концепция за уплътняване на вратите и стъклата, намалява шума при пътуване. За значително по-малкото шум допринася и новата форма на външните огледала. Освен това допълнително е осигурена по-добра изолация между пътническата кабина и двигателя. По-безшумното движение на колелата и новите лагери завършват концепцията за шумоизолация.
Дизеловите агрегати – преминаване към Common-Rail-впръскване
Особен принос към иновационните акустични качества в Golf за първи път имат почти безшумните TDI-Common-Rail-агрегати. Два балансиращи вала елиминират нежеланите вибрации. Планирани са дизелови двигатели с мощност от 66 кВ/90 к.с. до 125 кВ/170 к.с. Още с представянето на Golf, Volkswagen пуска по-големия двулитров TDI-агрегат. Той има мощности, респективно 81 кВ/110 к.с. и 103 кВ/140 к.с. Серийно дизеловите агрегати винаги са оборудвани с филтър за твърди частици (DPF). Икономичността е основна характеристика на новите TDI-двигатели. Дизеловият двигател със 110 к.с. се нуждае само от 4.5 литра гориво на 100 км (119 г/км CO2), като това е намаление на разхода с 0,6 литра на 100 км! Дори версията със 140 к.с. изразходва само 4,9 литра на 100 км (129 г/км CO2), което също е с 0,6 литра по-малко на 100 км.
Бензиновите агрегати – по-икономични от всякога
Като начало гамата бензинови агрегати предлага четири варианта 59 кВ/80 к.с, 75 кВ/102 к.с., 90 кВ/122 к.с. и 118 кВ/160 к.с. От 90 кВ/122 к.с. нагоре намират приложение TSI-агрегатите с директно впръскване в комбинация с компресор и/или турбина. Факт: дори бензиновите агрегати са изключително икономични. Подобрената версия с 80 к.с. стартов агрегат има разход от само 6,4 литра на 100 км (149 г/км CO2) – това е с 0,5 литра по-малко от предшествениците му. Още един добър пример за ефикасност са TSI-двигателите: със 122 к.с. новият Golf 1.4 TSI изразходва 6,2 литра на 100 км (144 г/км CO2). Тук разходът е редуциран с 0,1 литра на 100 км. Дори новата алтернатива с 160 к.с., 1.4 TSI директно впръскване турбина и компресор, изразходва само 6,3 литра на 100 км. В сравнение със заменения FSI агрегат със 150 к.с., този вариант намалява разхода с 1,6 литра на 100 км.
DSG – конвенционалният автоматик също е заменен
С изключение на началните версии, всички бензинови и дизелови агрегати се комбинират с иновационната автоматична трансмисия с два сухи съединителя (DSG) на Volkswagen. Според въртящия момент се предлагат 6- или 7- степенни версии. В Golf изключително гъвкавата и ефикасна DSG-трансмисия изцяло заменя конвенционалния хидротрансформаторен автоматик. За икономичността може да се съди предимно от комбинацията TSI и DSG (1.4 TSI с 160 к.с. и 7-степенна DSG-автоматична трансмисия) със среден разход на гориво от 6,0 литра на 100 км (139 г/км CO2). Това високотехнологично чудо заменя двулитровия FSI-агрегат със 150 к.с. и 6-степенен конвенционален автоматик, чийто разход възлиза на 8,3 литра на 100 км. Спестявате 2,3 литра на 100 км, респективно 28% по-икономично. Това е прогрес във всеки детайл.
На кратко:
– Новият дизайн на Golf представя визията на Volkswagen за бъдещето
– TDI-, TSI- и DSG-системите намаляват разхода на гориво до 28 процента
– Първият Golf с адаптивно окачване (DCC) и автоматично регулиране на дистанцията (ACC)