Шефът на Ситроен Ив Матон сложи точка на битката между Себастиен Льоб и Мико Хирвонен и им нареди да пазят позициите си през последния ден на рали Нова Зеландия. Двамата са първи и втори в генералното класиране с разлика от 6,4 сек, но при това положение финландецът няма да гони съекипника си. Логиката зад инструкцията по принцип е, че прогнозата е в неделя да вали, а нито един от двата DS3 WRC няма достатъчно меки гуми.
За разлика от тях Петер Солберг (Форд) има софт (той сложи хард в началото на първия ден, когато записа най-голямото си изоставане). Норвежецът е на 90 секунди назад и в Ситроен не искат да рискуват двубой между техните пилоти да му позволи да се измъкне напред.
– Момчетата направиха страхотно каране, и то без грешки. Мико вече е на страхотно ниво, свикна с колата и е много уверен – коментира Матон. – Утре ще е по-трудно и затова поддържахме такова темпо днес – за да запазим разликата. В неделя ще вали, а гумите ни софт вече са ползвани. Петер например има по-добри опции в това отношение. Беше важно да опазим аванса и да не се налага да се натиска прекалено много накрая. Трябва да останем на първа и втора позиция и ги помолих да го направят утре, да са сигурни, че и двете коли ще са на финала.
Хирвонен заяви, че битката му е допаднала, но Льоб бил с по 2 секунди по-бърз.
– Според мен разликата дойде от това, че Себастиен успяваше да е малко по-постоянен през цялото време, във всеки етап. В отсечката след сервиза например аз като че ли бях задрямал и в тази къса дистанция загубих 2,5 сек. Срещу Себастиен не можеш да си позволиш подобни неща – допълни финландецът.