Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Най-шокиращите предсезонни тестове

Най-шокиращите предсезонни тестове

49
0

Започнаха първите тестове на отборите от Формула 1 този сезон на пистата Каталуня край Барселона. В такива моменти почти винаги се говори, че резултатите от тези изпитания не дават реална представа за съотношението на силите, и че  много неща ще се променят до първото състезание за сезона в Австралия. Практиката обаче показва, че често това, което сме видели като времена и съотношение на силите в изпитанията, се случва след това и в състезанията. Има и случаи разбира се, в които показаното от даден отбор е било напълно несъответстващо с реалното статукво. Дали и тази година ще бъде така, ще разберем по-късно. А днес ще ви представим най-шокиращите представяния по време на предсезонните тестове в историята.

 

Макларън – 1988 г. 

Екипът на Макларън не се представи убедително през 1987 г. и Прост не успя да защити титлата си. В екипа обаче усилено се готвеха за следващия сезон, в който щяха да използват и новите турбодвигатели на Хонда. Тимът от Уокинг започна изпитанията с междинен модел MP4-3B, като в същото време вървеше усилена подготовка на изцяло новия MP4-4. Когато негов прототип най-накрая се появи на Имола на последния европейски тест преди първия старт за сезона в Бразилия, колата направи сензация. Ален Прост излезе и подобри веднага със секунда най-доброто време на Бергер с Ферари до момента, а след това Сена свали още цяла секунда или общо 2 пред конкуренцията. После в бокса Аертон каза, че с тази кола тимът ще спечели световната титла. Доминацията беше пълна, като Макларън взема 15 победи от 16 състезания.

 

Прост 2001 г. 

Тимът на Ален Прост имаше труден сезон през 2000 г. и Професора беше твърдо решен да направи нещо значимо за следващия. Той реши да смени двигателите на Пежо с тези на Ферари. И изведнъж Жан Алези започна да постигна много силни времена на изпитанията в Барселона. От екипа твърдяха, че това не се дължи на нелегална кола, а на малко количество гориво и нови гуми. Тимът отива с увереност за първия старт в Австралия като изглеждащ 4-и по бързина в решетката и с вече доста повече лога на спонсори по колата, отколкото на тестовете. Сезонът обаче е още по-лош, като пилотите вземат само 4 точки и екипът завършва 9-и в класирането при конструкторите. По-късно се разбра, че колата е била не просто по-лека по време на изпитанията, но и доста под минималните изисквания на правилата от 600 кг с пилота.

 

Браун GP – 2009 г. 

След поредния неуспешен сезон за Хонда във Формула 1 през 2008 г. и настъпващата икономическа криза, японският концерн реши да се оттегли от спорта. И тимът, който остави в Бракли, беше изправен пред реалната заплаха да се разпадне. В последния момент обаче техническият бос на тима Рос Браун го спаси със собствени средства, явно знаейки добре какво шаси е подготвено за 2009 г. при огромните промени в правилата. И Стратега за пореден път не сбърка. На първите тестове в Барселона темпото на Бътън и Барикело беше с около 1 секунда по-добро от това на останалите. В последствие британецът спечели 6 от първите 7 старта, а в края на сезона и титлата.

 

Ред Бул 2014 г. 

Екипът на Ред Бул доминира тотално във втората половина от 2013 г. и спечели без проблеми и двете титли. Огромните промени в правилата с въвеждането на турбодвигателите с хибридни системи за следващия сезон обаче наложи тотална промяна по колите. А шампионите заедно с партньора по моторите Рено закъсняха с разработката им и имаха огромни проблеми на първите тестове на Херес. В първите дни Биковете не можеха да направят и 3 безпроблемни обиколки, като картината не се подобри драстично за следващите изпитания. Чак за последните трети предсезонни тестове нещата изглеждаха по-добре, но загубеното време за разрешаване на техническите проблеми нямаше как да бъде наваксано и в течение на сезона Ред Бул изоставаше значително спрямо Мерцедес и загуби титлите, завършвайки с 3 по-скоро случайни победи на Даниел Рикиардо.