Начало Рали Не е нужно да сме първи на всяка цена в Германия, но...

Не е нужно да сме първи на всяка цена в Германия, но защо пък да не спечелим, заяви Ожие

79
0
Жулиен Инграсиа,Себастиен Ожие

Себастиен Ожие и Жулиен Инграсиа могат да спечелят титлата в световния рали шампионат още следващия уикенд, когато ще се проведе WRC стартът в Германия. В първата асфалтова надпревара за сезона те заедно със съотборниците си във Фолксваген Яри-Мати Латвала/Мика Антила и Андреас Микелсен/Мико Маркула ще се борят с наложената през последното десетилетие тотална доминация на Ситроен по отсечките на надпреварата.

Рали Германия е специално събитие за Фолксваген във всеки един аспект. На теория Себастиен и Жулиен могат да вземат титлите при пилотите и навигаторите. Това е и домашният ни старт. А е и първата надпревара изцяло на асфалт. Съперниците ни от Ситроен доминират този тип състезания почти цяло десетилетие, така че в този случай сме в по-голяма степен аутсайдерите. Но ще застанем на старта уверени. В началото на сезона никой – и в най-лудите си мечти – нямаше да повярва колко успехи ще постигнем. Целта ни ще е да финишираме на подиума и в Германия – заяви спортният директор на Фолксваген Йост Капито.

Колите Поло R WRC са с различни настройки спрямо досегашните ралита – по-твърди. Клиренсът до настилката пък е 95 милиметра. Автомобилите за първи път ще са в такава конфигурация (като се изключат няколко километра по време на рали Монте Карло, което обаче бе през януари и условията бяха съвършено различни).

Ожие и Инграсиа са с 90 точки аванс в генералното класиране в момента. Ако спечелят 22 пункта в Германия (при 25 за победа и налични бонуси за първите три позиции в пауърстейджа), то преднината им ще стане 112. До края на сезона след този старт има още четири надпревари и максималният възможен брой точки за печелене на състезание са 28 (25+3) или 112 (Себастиен и Жулиен имат пет победи до момента). При това положение очакванията във Фолксваген за спечелване на короната в Германия не са големи. Ожие обаче вече заяви след Финландия, че не му пука особено къде ще я вземе, стига да е пръв.

Опитвам се подходът ми към рали Германия да е неангажиращ – заяви Себастиен. – Една победа би била огромна и важна стъпка към титлата, която е мечтата ми за този сезон. Но ако видите подреждането в момента, то не смятам, че е нужно на всяка цена да сме първи в състезанието. Един успех в Германия обаче би бил страхотен за Фолксваген. Те го заслужават. А и честно казано, защо пък да не спечелим в Германия?