Тиери Нювил с Хюндай i20 е начело след изпълнения с драма втори ден на рали Португалия, 6-и кръг от първенството на WRC. След 9 отсечки белгиецът има аванс от 17.7 сек пред Елфин Еванс от М-Спорт с Форд Фиеста. Трети е Дани Сордо с Хюндай, който изостава на 24.3 сек от водача.
Нювил рискува и избра меки гуми за следобедните 3 отсечки, което се оказа печеливш избор, след като температурите се повишиха и трасето стана по-грапаво и тежко. Тиери пое водачеството след 7-ата отсечка, като от 4-и стана първи, а в следващите 2 натрупа още аванс.
Еванс пък беше изостанал до 7-о място след 6-ия етап заради завъртане, но след това навакса. Лидерството се смени 6 пъти за деня, като надеждите на мнозина за добро представяне се изпариха рано. На два пъти начело беше Крис Мийк със Ситроен C3, но заради проблем със задна лява гума в последните два етапа изостана 7-и на над 1 минута от Нювил.
6-и е Мадс Остберг със Ситроен, като пред него са двамата финландци Есапека Лапи с Тойота Ярис и Теему Сунинен с Форд Фиеста (4-и). Лапи имаше проблеми със сцеплението и загуби време. Заради спукана гума Крей Брийн със Ситроен C3 се свлече от 3-о на 8-о място.
Лидерът в първенството и шампион Себастиен Ожие от М-Спорт се движеше на 4-а позиция, преди да удари дърво. В резултат се счупи кормилната му щанга и той катастрофира на следващия завой. От Танак с Тойота удари камък и разби охладителната система на двигателя. Той отпадна, а съотборникът му Яри-Мати Латвала също удари камък и счупи предното си дясно окачване.
Лидер до 6-ия етап беше Хейдън Падън с Хюндай, но той пък се удари тежко и разби предната лява част на колата си. Тя дори блокира пътя по отсечката, а новозеландецът бе откаран до болницата заради болки в гърба. Андреас Микелсен с Хюндай пък имаше проблеми със сервото и също остана без шансове за точки.
Images of @SebOgier after his crash on SS5 #rallydeportugal #wrc #wrclive pic.twitter.com/sLzr74YApX
— WRC (@OfficialWRC) May 18, 2018