Неуспехът с иновативната изпускателна система от началото на 2011 г. не е обезкуражил Макларън и не е принудил инженерите в Уокинг да подходят консервативно към болида за 2012 г. Изявлението направи управляващия директор на отбора Джонатан Нийл в своя лекция по време на Аутоспорт Интернешънъл в Бирмингам.
МР4-26 излезе на писта с „октоподна“ система, която се оказа сериозен препъни камък за колата в началото. Макларън загубиха много време в опити да я стабилизират и накарат да работи нормално, а след това се наложи да догонват избягалите твърде напред съперници от Ред Бул. Това обаче, смята Нийл, е контролиран риск и не влияе на работата и креативността негативно.
– Средата във Формула 1 е такава, че не можеш да си позволиш почивка и за секунда. В момента нямаме представа къде се намират конкурентите ни. Ще има различни интерпретации на правилата – това го видяхме в началото и на миналия сезон. Вижте какво направиха Рено. Предприеха иновативен подход, за да обдухват предната част на пода и на старта това им помогна, качиха се на подиума – заяви Нийл.
Разковничето на успеха в спорта е непрекъснато развитие, смята той.
– Ред Бул, Ферари, ние и Мерцедес станахме доста добри в това през годините. Всяка година печелим надпревари. През 2011-та само трима пилоти взеха повече от една победа и двама от тях са нашите състезатели. Някак си обаче все оставаме встрани от шампионата. Все се наблизо, а би трябвало Макларън да се бори за короните всяка година – каза още той.
Последната пилотска титла на Макларън е от 2008 г., а последната при конструкторите – от 1998 г. Нийл твърди, че понякога пропуските се дължат на поети рискове.
– Миналата година се препънахме лошо и имахме грижи с издръжливостта на автомобила си, може би задълбахме прекалено в определена посока и платихме скъпо за това. Не използваме максимално толкова скъпоценното време за тестове. Това, разбира се, го помним, но не може от началото на този сезон да сме в защитна позиция. Трябва да натискаме здраво, ако желаем да печелим. Не бива да изоставим всякакъв риск и да не работим по такива проекти – заяви Нийл.
За подготовката на Макларън за сезон 2012 г. ще намерите още подробности в новия брой на списание ClubS1 (146).