Начало Избрани Никола Цолов води в F3 по брой обиколки начело на колоната през...

Никола Цолов води в F3 по брой обиколки начело на колоната през първата половина на сезона

408
0
Никола Цолов
Никола Цолов; снимка: Спас Генев

Българският пилот във Формула 3 Никола Цолов води в класирането по брой обиколки начело на колоната през първата половина на сезона. Статистиката беше обявена от първенството преди състезателния уикенд на пистата Ред Бул Ринг. Този уикенд в Австрия ще се проведе шести кръг от шампионата на Формула 3. Сесиите отново са част от поддържащата програма на кръга от Формула 1. Това е втори състезателен уикенд в серията от три поредни, последният от които е в края на следващата седмица на пистата Силвърстоун във Великобритания.

Цолов (АРТ Гран при) е водил в общо 38 тура досега през тази година. Основен принос за този резултат има победата му в спринтовото състезание в Монте Карло, където той беше начело от старта до финала в продължение на 23 обиколки

Тази година Цолов записа първата си победа във Формула 3. Досега има точки в три състезания и повреда го лиши от победата в спринта в Бахрейн, където завърши четвърти.

Втори и трети в тази класация са двамата пилоти на Према Габриеле Мини с 27 обиколки начело и Арвид Линдблад с 25. Водачът в генералното класиране във Формула 3 Леонардо Форнароли е осми с 16 обиколки начело на колоната.

Предизвикателството пред Цолов и останалите пилоти от Формула 3 този уикенд е пистата Ред Бул Ринг. Трасето е късо със смесица от средно- и високоскоростни завои с три DRS зони. Завоите са едва 10, което означава, че износването на спирачките не е прекалено високо. Изпускане на точката за спиране обаче моментално носи негативни последици. Възможността за образуването на DRS влакчета прави изпреварваният трудни.

От Пирели предоставят меките си гуми (софт) на отборите от Формула 3 за уикенда в Австрия

„Пистата в Шпилберг не натоварва прекалено гумите като се има предвид, че не са подложени на твърде високи странични сили. Софтът обаче ще се износва заради грейнинг, който на теория се появява към шеста-осма обиколка. Ключов фактор за успех ще е умението на пилотите да реагират по-бързо по отношение промяната на баланса в автомобилите вследствие на деградацията и съответно понижаването на сцеплението“, отбеляза отговарящият за Формула 2 и Формула 3 инженер на Пирели Гарет Хейнс.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by NT 🦁 (@nikola_tsolov)