Саша Селипанов някога е проектирал екстремни спортни автомобили за Bugatti и Koenigsegg. Сега се очаква първият му собствен проект за хиперавтомобил: Nilu27.
Преди да основе собствена автомобилна фирма, дизайнерът Саша Селипанов е работил за Hyundai Genesis, Lamborghini, Bugatti и Koenigsegg. Този опит го извежда далеч напред сред колегите му в бранша. В началото на кариерата си в концерна VW той работи върху Lamborghini Huracan и Bugatti Chiron, след което се премества в Корея, където отговаря за дизайна на луксозната марка Genesis в Hyundai Group. След завръщането си в Европа Селипанов се озовава в Швеция и проектира хиперавтомобили за Koenigsegg, включително хибридния спортен модел Gemera (вижте снимките) и CC850.
Три години по-късно, през 2022 г., Селипанов напуска шведския елитен производител и създава собствено дизайнерско студио – Hardline27. Сега , роденият в бившия Съветски съюз дизайнер информира света за първия си собствен автомобилен проект: той планира да пусне на пазара от свое име хиперавтомобил, който ще се нарича Nilu27. Официалният дебют на модела ще се състои на 15 август в Пебъл Бийч, Калифорния, в рамките на Седмицата на автомобилите в Монтерей.
Засега само поглед отзад, но той говори много
Все още не се знае много за Nilu27. Засега има само тийзър изображение и видеоклип, показващи автомобила директно отзад. Задната част е изключително открита и излага на показ задните гуми и техниката на окачването. В основата е разположен мощен дифузор, а конструкцията на крилото най-отгоре напомня тази на болид от Формула 1: в долната част има един спойлерен елемент (като beam-wing на машина от Формула 1), а над него два дефлектора насочват въздушния поток около автомобила в желаната посока.
Между тях се намира ауспухът. С извивките си в средата частите на въздушния дефлектор го открояват като централен елемент на задната част на Nilu27. Задните светлини се състоят от два блока от всяка страна, всеки от които съдържа десет LED прожектора. Подобен детайл може да се открие в центъра на дифузора – още една визуална аналогия със състезателен автомобил от Формула 1. От друга страна, куполообразната в областта на пътническото отделение каросерия вероятно ще прилича повече на хиперавтомобил от Льо Ман.
„Holy sh…“ с двигател с вътрешно горене
Досега Nuli27, респ. Саша Селипанов, не са били особено ясни относно техническата част. Това, което е ясно, е, че двигателят V12 с атмосферно пълнене е разположен централно зад пътническата клетка. Допълнителни индикации за мощен агрегат с вътрешно горене са трите крайни ауспухови тръби и краткият рев на мотора във видеото. Изглежда, че новопоявилата се марка ще се стреми към възможно най-аналогово изживяване при шофиране. Ппубликациите им в социалните медии са гарнирани със следното кредо: „Невпечатлени от дигитализацията, електрификацията и други разсейващи фактори, ние се фокусираме върху върховното автомобилно изживяване със здравословна доза “holy shit”.“
Какво означава това в конкретика, ще разберем най-късно след по-малко от три месеца, когато Nilu27 ще бъде официално представен под калифорнийското слънце. Дизайнерът вече разкри значението на името: то е образувано от първите две срички от имената на дъщерите му (Ника и Лучия) и стартовия номер 27, с който обожаваният от Селипанов Жил Вилньов някога е пилотирал Ferrari V12 по пистите на Формула 1.