Пирели бяха приветствани единодушно до настоящия момент от сезон 2011 г. във Формула 1 като най-сериозната причина за раздвижване на състезанията и наличието на повече изпреварвания. През изминалия уикенд на пистата Нюрбургринг обаче за първи път се чуха критики, че гумите на италианската компания са станали може би прекалено издръжливи и вече нямат първоначалните характеристики, допринесли за увеличаването на борбата.
Отборите от Гран при разполагаха с медиум и софт за Гран при на Германия, а в петъчните свободни тренировки изпробваха и нови меки гуми, които може да станат част от гамата в следващите кръгове или да послужат за основа на средната по твърдост смес за 2012 г. Вчера обаче първите трима в надпреварата – Люис Хамилтън (Макларън), Фернандо Алонсо (Ферари) и Марк Уебър (Ред Бул) – използваха една и съща стратегия с по три бокса, макар спиранията им да се различаваха с по някоя и друга обиколка. Дъжд така и не заваля, но температурите и на въздуха, и на асфалта бяха много ниски, което причини известни затруднения със загряването на гумите.
– Цялото състезание зависеше от стратегията и работата с нашите продукти – видяхме как Хамилтън, Алонсо и Уебър използваха в различни моменти питстоповете, за да спечелят предимство. Отново наблюдавахме различни избори в останалите екипи, като двама пилоти (Себастиан Фетел и Фелипе Маса – б.р.) отложиха финалния си бокс за последната обиколка. Ниските температури и гладката повърхност на трасето допринесоха за издръжливостта на гумите и това е интересен контраст в сравнение с началото на годината, когато пък според някои продуктите не изкарваха достатъчно дълго! Това подчертава не само колко бързо тимовете и състезателите свикват с оборудването си във Формула 1, но и колко комплексна е работата на доставчик като нас – обясни моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри.