В Nissan работят от години по новия Z модел, който най-вероятно ще се казва 400Z. Сега компанията представи прототипа Z Proto – той предхожда серийния вариант.
Revealed! #NissanZ !!! pic.twitter.com/TsvLMgSlCj
— Nissan Z (@TheNissanZ) September 16, 2020
Новият модел ще замести застаряващия 370Z в гамата спортни автомобили на Nissan в Щатите и на глобалния пазар, но не и в Европа.
„Свиването на пазара на спортни автомобили в Европа и все по-строгите регулации за вредните емисии означават, че Nissan не успя да формулира бизнес модел. Така трудно ще лансираме серийната версия на следващото поколение модел Z на Стария континент”, се казва в съобщението на компанията, цитирано от Automotive News.
Разочароваща новина, която обаче едва ли е изненадваща. Пазарът на спортни автомобили наистина се свива едва ли не ежедневно. А усилията да се пребори мощният V6 с две турбини, който най-вероятно ще се появи на борда на 400Z, едва ли ще доведат до сериозни продажби и печалби в Европа.
Един от продуктовите специалисти на Nissan Хироши Тамура потвърди пред австралийски медии, че новият Z всъщност не използва напълно нова платформа. Става дума за по-скоро сериозно модифицирана версия на архитектурата на актуалния 370Z.
„Ние нямаме много платформи. Z платформата вече съществува, но трябваше да я модифицираме”, обясни Тамура, докато говореше за глобалната гама на Nissan по отношение на използваните платформи.
Естествено, това означава доста по-ниски разходи за компанията при създаването на 400Z. Тези осъвременявания на платформите винаги излизат по-евтино от създаването на напълно ново шаси.
We just unleashed the #PowerofZ! Learn how the #NissanZ Proto combines modern design with classic proportions at https://t.co/jmdZYbpjSQ pic.twitter.com/j8NTZ1EoMG
— Nissan (@Nissan) September 16, 2020