Иновативният дизайн и продуктово планиране родиха Qashqai и Juke, два от най-големите автомобилни успеха през последните години. Сега Nissan прилага радикално мислене в един от най-важните сектори на пазара – този на компактните хечбеци.
Представен на изложението в Женева, Sway е поглед към бъдещия дизайн на компактните модели на Nissan. Концептуалният автомобил е проектиран специално, за да отговори на вкусовоте на европейците: той е емоционален, изразителен и вълнуващ.
Sway е проектиран, за да разтърси компактния хечбек сегмент, който традиционно е консервативен. Със своите динамични линии, поразителна предница, елегантно-изчистен интериор и смело използване на цветовете, концепцията предлага предизвикателен и емоционален дизайн. Той пресъздава цялостно усещане за единство и хармония, но с провокативността, очакваща се в този пазарен сегмент, интериорът, например, използва техники, които са по-често използвани в индустриалната архитектура, като структурни алуминиеви елементи, символизиращи както простотата и здравината, така и вниманието към детайла и използването на цветове и материали, свързвани с луксозните стоки.
Екстериорът смесва четири силно откроими елемента – V-образната решетка, плаващия покрив, оформените като бумеранг светлини и извитата нагоре С-колона – за да оформят нов дизайнерски подпис, който вече сме виждали в Nissan Lannia Concept, представен по време на Автомобилния салон в Пекин през 2014, както и при новото Murano, лансирано наскоро в САЩ. За пръв път тази нова дизайнерска идентичност се прилага върху компактен хечбек, в случая Sway, като тази посока в дизайна ще бъде последвана от бъдещите модели на Nissan в различните пазарни сегменти, навсякъде по света.
Характерната линия на Sway започва с V-образната радиаторна решетка, позиционирана ниско между V-образно оформената броня. Решетката е началната точка за дързък контур, който се извива над капака на двигателя и предните колела, преди да се спусне към средата на предната врата. След това се изкачва нагоре към задната част на автомобила, придавайки на профила чувствена форма.
От двете страни на V-образната радиаторна решетка са позиционирани фарове във формата на бумеранг. Обикновено, бумеранг формата се създава чрез използване на LED светлини, аранжирани под по-конвенционален по форма фар: този път самите фарове приемат тази форма, докато светодиодите в тях създават впечатлението за отворени очи.
Характерните задни светлини, също с формата на бумеранг, са също толкова ефектни. Двата трапецовидни ауспуха излизат от двете страни на регистрационния номер, насочени към средата на задната секция, а не под бронята.
Извивка нагоре и назад, към линията на стъклото, намалява до минимум С-колоната между вратата и плаващия покрив. За да улесни влизането и излизането, този концептуален модел е без централна В-колона, а задните врати се отварят срещуположно на предните.
Плаващият покрив е друга особеност на новата дизайнерска идентичност на Nissan, която този път е изразена чрез панорамен стъклен покрив, окантен от издължена С-образна конструкция, започваща от А-колоните, минаваща по продължение на покрива и завършваща в задната напречна връзка над вратата на багажника. Тук тази структура е подчертана чрез използването на дързък оранжев цвят, който контрастира със синьо-сивото купе.
Допълнителна здравина се осигурява от отличителната деформируема Х-структура в средата на покрива, като пресечната точка на „Х“-а е над предните пътници.
Стъкленият покрив осигурява две основни ползи: пътуващите в автомобила могат да се наслаждават на чувство на свобода, докато тези отвън могат да се възхищават на интериора. В допълнение на това, Sway е уникален със своята цветова координация между екстериор и интериор.
Екстериорният цвят на колата е „Grey Morning Blue“, сиво с нюанси на синьо, които са видими на светлина, хармонизиран с контрастиращ оранжев цвят. Изисканата цветова комбинация се вписва, но едноврмеменно с това се откроява красиво с европейския градски пейзаж.
Интериорът използва по-тъмно, по-дълбоко синьо, с контрастиращи оранжеви и слонова кост цветове, съвпадащи с тези на екстериора, за да се придаде усещане за единство на автомобила. Вдъхновен от концепцията IDx, показана за пръв път на салона в Токио през 2013, Sway възприема – и развива – своята интериорна дизайнерска концепция за арматурно табло, оформено като плъзгащо се крило. Резултатът е интериор, в който функцията взима предимство, и където нищо не е използвано като обикновен декоративен ефект.
Дръжките на вратите са проектирани така, че да се внедрят като част от откритите алуминиеви опори. Дори 3-лъчия волан е верен на „фундаменталните принципи“, със скосена долна част и алуминиеви спици.
Водачът вижда само два основни уреда, като всички останали функции се управляват от голям трапецовиден таблет по средата на таблото. Той се вижда – и може да се използва – от водача и пътника до него.
Олекотените седалки са с алуминиева структура – отново видима – и са тапицирани с луксозен плат, наподобяващ велур, частично акцентиран с материал с перлен ефект, като е използвана техника за шиене, която обикновено се използва при луксозните дамски чанти. Цветовата координация използва ярко сини и оранжеви цветове, перфектно допълващи екстериора.
Макар и компактен автомобил, отстраняването на В-колоната и използването на проста, но елегантна структура, прави интериора да изглежда по-голям от очакваното.
“Вярваме, че Sway продължава традицията ни да предизвикваме статуквото в пазарните сегменти, внасяйки нещо свежо, откроимо и впечатляващо, както направихме с Qashqai и Juke. Ние експериментираме с тази нова концепция в Женева, за да видим как Nissan би могъл да успее да внесе свежи идеи в сегмента на компактните хечбеци,” заяви Широ Накамура, Старши вицепрезидент по дизайна и Главен творчески директор, Nissan Motor Co., Ltd.
Пол Уилкокс, Председател на Nissan Europe, каза: “Nissan е на ход. Марката се откроява на европейския автомобилен пазар – всъщност в целия свят – със смело, иновативно мислене, и нашият ръст в Европа се води от невероятни нови продукти, с невероятен дизайн. Sway подчертава колко важен е дизайнът за Nissan при изграждането на нашата марка и поддържане на пазарния ни ръст.”